معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان را الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های شبکه های اجتماعی و پیام رسان های تلفن های همراه که با حضور مربیان پرورشی مدارس و جمعی از دانش آموزان دبیرستان های اهواز برگزار شد، گفت: حجم بالایی از جمعیت استان یا دانش آموز هستند و یا در خانه خود دانش آموزی دارند که دغدغه تربیت و پرورش آن ها را دارند، چرا که فردای کشور به آن ها وابسته است.

طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان الزامی است

وی تصریح کرد: فضای مجازی همانقدر که می تواند منفی باشد، قابلیت های مفیدی هم دارد، به همان اندازه می تواند برای افرادی که دانش استفاده از آن را ندارند، خطر آفرین نیز باشد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی منابع انسانی را مهم ترین سرمایه هر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که دشمن از طریق همین شبکه های اجتماعی در حال برنامه ریزی است.

طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان الزامی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی قابل بستن نیست افزود: باید شگردهای استفاده از آن را بشناسیم و به کار گیریم تا کمتر دچار مشکل شویم.

وی اذعان داشت: طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان را الزامی است و مدیران مدارس هنگام دیدار با خانواده ها، در کنار طرح دیگر مسائل دانش آموزان باید به مسائل تربیتی و پرورشی آنان نیز بپردازند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: در کشورهای تولید کننده تلفن های هوشمند نیز استفاده از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی به اندازه کشور ما نیست و حتی استفاده از ماهواره و اینترنت نیز کنترل شده است.

طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان الزامی است

این مقام مسئول گفت: اعتیاد تنها مختص به مواد مخدر نیست و متاسفانه هم اکنون کلینیک هایی برای ترک اعتیاد افراد به اینترنت در حال فعالیت است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی اظهار کرد: استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی فضای مجازی و نداشتن سواد رسانه ای، علاوه بر اینکه موجب پیش آمدن مسائل حقوقی برای برخی افراد شده است، به اختلافات خانوادگی و طلاق های عاطفی نیز دامن زده است و اکنون شاهد آمار نگران کننده پرونده های خانوادگی در کشور هستیم.

طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان الزامی است

در ادامه این همایش حیدرپور، کارشناس پیشگیری از آسیب های فضای مجازی پلیس فتا خوزستان نیز مطالبی را در خصوص استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آن عنوان کرد.

وی اذعان داشت: 4 دسته تهدید اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی در فضای مجازی کاربران را تهدید می کند.

حیدر پور تصریح کرد: بیش از 102 شبکه اجتماعی در جهان فعال است که ایرانیان از 52 شبکه آن استفاده می کنند.

طرح مسائل تربیتی در جلسات اولیاء و مربیان الزامی است

کارشناس پیشگیری از آسیب های فضای مجازی پلیس فتا خوزستان نسبت به انتشار تصاویر و مکالمات کاربران توسط برخی از افراد هشدار داد و اظهار داشت: مهم ترین مسئله در بحث اینترنت، سرقت و نشر اطلاعات است و کاربران نباید به افراد حاضر در فضای مجازی اعتماد کنند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنان قرار دهند.

انتهای پیام/گ

آشنایی اولیا دانش آموزان با آسیب های فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.