مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:اصفهان و کاشان توانند یک برند بین المللی را به لحاظ اقامت و هتیلینگ در کشور تعریف کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، درآئین معارفه رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، با اشاره به وجود خانه های تاریخی متنوع در شهرهای اصفهان و کاشان، گفت: این شهرها همچنین می توانند یک برند بین المللی را به لحاظ اقامت و هتیلینگ در کشور تعریف کنند.

وی، با تاکید بر اینکه شهرستان کاشان با توجه به وجود حدود دو هزار اثر تاریخی واجد ارزش و همچنین شماری سایتهای باستانی دارای ظرفیتهای مهم میراث فرهنگی است افزود: برخی از این آثار روزنه های جدیدی برای ورود به دوره های تاریخی روبروی باستانشناسان قرار داده است.

دستاوردهای تازه ای در سایت باستانی جوشقان استرک/ صنایع دستی کاشان جایگاه ثبت جهانی دارد

به گفته وی، در برخی سایتهای باستانی شهرستان کاشان مانند جوشقان استرک بر اساس برخی دست یافته ها و کاوشهای انجام شده، پژوهشگران و محققان آثار تاریخی را در مورد مسائل اجتماعی، اعتقادی، سنتها و آدابها با مولفه های جدیدی مواجه کرده است که اگر بر روی آنها تحقیق شود به دستاوردهای تازه ای دست خواهیم یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، توانایی جایگاه ثبت جهانی صنایع دستی کاشان را در کشور تاکیدکرد و گفت: تلاش می کنیم که نساجی سنتی این منطقه را با جایگاهی که در حوزه نساجی مدرن دارد به هم پیوند دهیم و این جریان را برای توسعه شهرستان استمرار ببخشیم.

خبرنگاران و اصحاب رسانه سرمایه های میراث فرهنگی کشور هستند

اللهیاری، درپایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان مهمترین سرمایه های میراث فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: حضور، دقت، حساسیت و نظارت خبرنگاران می تواند در حمایت و پشتوانه کارکنان میراث فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی، تصریح کرد: این دیدگاه باید معطوف به فرهنگ سازی، توسعه و همدلانه باشد تا بتوانیم به هدفها و آرمانهای خودمان دست یابیم.

شایان ذکر است: آیین تودیع دکتر محسن جاوری رئیس پیشین و معارفه مهران سرمدیان به عنوان رئیس جدید

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در خانه تاریخی عامری ها با حضور برخی مسئولان کاشان برگزار و از خدمات تجلیل دکتر جاوری تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار