نمانیده مشهد گفت: در حوزه پخش و بارگذاری فیلم نظارت‌های کافی وجود ندارد؛ به طوری که شاهد پخش فیلم‌های مشکل‌دار در سطح کشور هستیم که حتی خود آمریکا هم اجازه پخش به آن نمی‌دهند.

نظارت کافی در حوزه پخش و بارگذاری فیلم وجود نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در صحن علنی امروز (چهارشنبه 18 مهرماه) مجلس در توضیح دومین سوالش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص علت عدم نظارت بر سامانه‌های ویدئویی درخواستی (VOD) گفت: بنا بر اعلام رسمی این سامانه پنج میلیون کاربر دارد یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. محتوایی که بدون هیچ محدودیت در اختیار فرزندان و خانواده‌های ما قرار می‌گیرد؛ حال اینکه تکالیف قانونی متعددی وجود دارد که وزارت ارشاد به آن عمل نکرده و تخلف کرده است.

وی افزود: جریان‌های استکباری برای اهداف خود از سینما استفاده می‌کنند، به طوریکه بیشترین فعالیت را آمریکا در حوزه سینما دارد و دارای بیشترین کمپانی‌هاست؛ چون اهدافش را در این راستا دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: اروپایی‌ها اجازه نمی‌دهند که بیش از 30 درصد فیلم‌های آمریکایی در کشورهایشان پخش شود چراکه معتقدند به فرهنگشان آسیب وارد می‌کند، لذا به نظر می‌رسد که در مواردی قوانین آنها حزب اللهی‌تر و اصولگراتر است. بر این اساس سوال ما این است چرا قانون رها شده و نظارت کافی نمی‌شود؟

وی افزود: برخی از فیلم‌های در کشور ما پخش می‌شوند که حتی در خود آمریکا هم ممنوعیت انتشار دارد، در این حوزه تخلف اداری و قانونی شده که باید پاسخگو باشند.

پژمانفر اظهار کرد: فیلم‌های مشکل‌دار از جریان‌های استعماری و حتی با محتوای همجنس‌گرایی، خیانت، قتل، غارت و ترویج خودکشی و بسیاری از مسائل دیگر در کشور ما پخش شده که آمریکا هم مجوز به پخش آن نمی‌دهد، بنده در مجموعه‌ای وارد شدم که در آن 100  نمونه فیلم با محتوای همجنس گرایی پخش شده بود، آقایان می‌گویند در حد حداکثر توانشان مانیتورینگ را انجام می‌دهند، اما بیش از این توان ندارند؛ پس بروز تخلفات هم طبیعی است.

وی ادامه داد: حرف ما این است که اگر توان ندارید همچون نیروی انتظامی که مجموعه پلیس +10 را راه‌اندازی کرد شما هم دفاتری را راه‌اندازی کنید که تاییدیه‌های لازم را بدهند و هزینه را هم بگیرند. ما امروز با حجم زیادی از فیلم‌هایی مواجه هستیم که در خانواده‌هایمان دیده می‌شود.

نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: باید از فیلمسازان جوان حمایت کرد، بحث ما امروز مربوط به چپ و راست نمی‌شود؛ بلکه موضوعات فرهنگی، اعتقادی، باورها، پیغمبر و خدا در معرض آسیب است. با وجودی که آقای صالحی از دوستان شفیق ما هستند، اما با این رویه ایشان 100 سال دیگر هم نمی‌توانند این حوزه را اداره کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار