فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی دوربین‌های سطح تهران، گفت: 60 درصد از اعمال قانون‌ها توسط دوربین انجام می‌شود.

60 درصد اعمال قانون‌ها توسط دوربین‌ انجام می‌شود/به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در همایش رانندگان قانونمند‌ که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه علی رغم‌ تجهیز اکثر محورهای تهران حدود یک، سوم جرایم و تخلفات در پایتخت اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: 40 درصد از ترافیک شهرها متعلق به پایتخت است و همچنین 60 درصد از اعمال قانون‌ها توسط دوربین و تنها 40 درصد توسط مأموران پلیس رخ می‌دهد، دوربین‌های نصب شده در تهران به صورت شبانه‌روز فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در امر آموزش جزء اولویت‌های اصلی پلیس است، گفت: افسران راهنمایی و رانندگی نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تأکید کرده‌ایم تنها افرادی اعمال قانون شوند که تخلف کرده‌اند؛ اعمال قانون، هدفمند، زنده و قاطع است، اما نباید کسی به ناحق اعمال قانون شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: همچنین رانندگانی‌ که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، مورد توجه و عنایت پلیس هستند و جمع زیادی از آن‌ها مورد تشویق‌ پلیس قرار می‌گیرند.

سردار رحیمی با بیان اینکه رانندگان متخلفی‌ که به ستاد ترخیص خودرو مراجعه می‌کنند مجدد آموزش می‌بینند، گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 120 هزار راننده به هنگام مراجعه به ستاد ترخیص‌ آموزش دیدند و همچنین این کلاس های آموزشی برای 25 هزار راننده تاکسی و 12 هزار راننده اتوبوس‌ نیز برگزار شد.

وی افزود: همچنین 15 هزار راننده سرویس مدارس به صورت ویژه‌ آموزش دیده‌اند و آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با قوانین راهنمایی و رانندگی نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگان حمل و نقل عمومی، سفیران نظم و انضباط و ترافیک در شهر هستند، گفت: توقع ما از این رانندگان برای رعایت نظم و قانون به مراتب بیشتر است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه بیش از 20 میلیون تردد در طول روز در تهران رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین 25 درصد خودروها و موتورسیکلت‌های کشور در پایتخت هستند، اما وضعیت انضباط ترافیکی اصلا مورد رضایت نیست.

وی با بیان اینکه اعمال قانون یکی از وظایف پلیس است، افزود: بر اساس دستور دینی امر به معروف و نهی از منکر، همه باید به هم تذکر دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر ارزش کار رانندگان تصریح کرد: رانندگان کشور با شرف و دوست‌دار مردم و این انقلاب هستند، خواسته‌های خود را بیان می‌کنند و قاطعانه‌ کار مردم را هم انجام می‌دهند.

سردار رحیمی افزود: نیروی انتظامی موظف است که همراه همه اقشار جامعه باشد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: اولویت‌ جدی در انجام مأموریت و اجرای قوانین قانونی بحث آموزش است؛ در تمام مناطق راهنمایی و رانندگی کلاس‌های آموزشی برای تمام رانندگان و راکبان‌ متخلف‌ و قانون‌ گریز برگزار می‌شود و افراد هنگام مراجعه به ستاد ترخیص‌ علاوه بر لزوم پرداخت معوقات‌ و جرایم؛ دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
دوربین = آسایش و امنیت
آخرین اخبار