وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد سئول مشغول بررسی لغو برخی تحریم‌های کره شمالی با هدف کمک به پیشبرد روند دیپلماسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، اعلام کرد کشورش مشغول بررسی لغو برخی تحریم‌های یکجانبه علیه کره شمالی با هدف کمک به پیشبرد روند دیپلماسی با این کشور است.

او روز چهارشنبه به قانونگذاران اعلام کرد کشورش مشغول بررسی لغو تحریم‌های خود علیه کره شمالی است. این تحریم‌ها در سال ۲۰۱۰ پس از آن اعمال شد که کره شمالی به کشتی جنگی کره جنوبی حمله کرد که در آن ۴۵ ملوان این کشور کشته شدند.

در چارچوب این تحریم ها، سئول تمام همکاری‌های اقتصادی فرامرزی، به جز مجتمع صنعتی دو کره در شهرمرزی کائه سونگ را متوقف کرد. کره جنوبی بعدا در فوریه ۲۰۱۶ به دنبال آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک دوربرد پیونگ‌یانگ، این متجمع صنعتی در کائه سونگ را نیز تعطیل کرد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در نشستی با مشاوران خود در سئول یک بار دیگر از نمایندگان پارلمان کره جنوبی خواست به رغم کارشکنی‌ها و تردید‌های احزاب جناح مخالف در پارلمان، توافق‌نامه‌ای را که در اولین نشست دوجانبه خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، امضا کرده است، هر چه زودتر تصویب کند.

این در حالی است که احزاب مخالف در پارلمان کره جنوبی تلاش می‌کنند مانع از رای‌گیری درباره توافق نامه سران دو کره شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار