رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر ایجاد فضای امن برای مبارزات انتخاباتی گفت که تمام شرایط فنی برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

 

تمام شرایط فنی برای برگزاری انتخابات فراهم شده است/ دولت در تلاش ایجاد فضای امن برای مبارزات انتخاباتی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با مسئولان ملکی و نظامی ۳۴ ولایت این کشور تاکید کرد که تمام شرایط فنی برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

وی از مسئولان ادارات ملکی و نظامی در ولایت ها خواسته است برای برگزاری انتخابات با کمیسیون مستقل انتخابات همکاری کنند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین از آ‎نها خواسته است در تشخیص خطرات و توطئه‎های دشمنانی که می‎خواهند انتخابات را هدف قرار دهند دقت کنند و به منظور ایجاد فضای امن برای مبارزات انتخاباتی از تمام امکانات و تدابیر استفاده نمایند.

اشرف غنی با تاکید بر اینکه موفقیت پروسه انتخابات اولویت دولت است افزود: هیچ فرد ملکی و نظامی حق مداخله در این پروسه را ندارد و در صورت مداخله، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور افغانستان در خصوص سرنوشت انتخابات در ولایت غزنی نیز بیان داشت که بحث ‏ها در رابطه با انتخابات در این ولایت جریان دارد و مردم غزنی از حق قانونی خود محروم نخواهند شد.

این در حالی است که گروه طالبان هشدار داده است با تمام قوا از برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۸ میزان/ مهر جلوگیری کرده و کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات را هدف قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.