براساس گزارشی جدید هکر‌ها می‌توانند به راحتی به سامانه‌های دفاعی تازه طراحی شده وزارت دفاع آمریکا نفوذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس گزارش تازه‌ای که دولت آمریکا منتشر کرده، هکر‌ها می‌توانند به راحتی به سامانه‌های دفاعی تازه طراحی شده وزارت دفاع این کشور نفوذ کنند.

«دفتر حسابرسی دولتی» آمریکا اعلام کرد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) هنوز مطلع نیست که دشمنان چگونه می‌توانند به سادگی هر چه تمام به رایانه‌های کنترل کننده و نرم افزار‌های مورد استفاده در سامانه‌های تسلیحاتی این کشور دسترسی پیدا کنند و بدون آنکه حتی شناسایی شوند در این سامانه‌ها فعالیت کنند.

در بخشی از این گزارش آمده است نقاط ضعف این سامانه‌ها بیشتر به مدیریت نامناسب رمز عبور و ارتباطات رمزنگاری نشده مربوط است.

در این گزارش آمده است: نقاط دسترسی سامانه‌های تسلیحاتی همچنان رو به گسترش است، ولی حتی مسئولان نظارت بر این سامانه‌ها هم به خوبی از این اتفاقات مطلع نیستند. چنین اتفاقی باعث می‌شود حتی سامانه‌های خارج از شبکه هم در معرض خطر قرار بگیرند.

این گزارش، ارتش آمریکا را به خاطر عدم بکارگیری اصول امنیت سایبری در فرآیند طراحی و خرید سامانه‌های تسلیحاتی مبتنی بر رایانه مقصر می‌داند.

بر اساس این گزارش دفتر حسابرسی دولت آمریکا، حتی شرکت‌های سازنده تسلیحات هم به اندازه کافی از مسائل امنیت سایبر شناخت ندارند.

این گزارش تصریح می‌کند «به علت فقدان تمرکز بر امنیت سایبری سامانه‌های تسلیحاتی، وزارت دفاع آمریکا احتمالا دارای یک نسل کامل از تسلیحات است که بدون توجه کافی به مسائل امنیت سایبری طراحی و ساخته شدند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «در یک مورد خاص دو نفر توانستند تنها با صرف چند ساعت وقت، دسترسی اولیه‌ای به یک سامانه تسلیحاتی برقرار کنند و بعد از یک روز موفق به کنترل کامل این سامانه شدند.»

در نمونه عمومی و غیر طبقه بندی شده این گزارش مشخص نشده است امکان دسترسی به کدام سامانه تسلیحاتی ارتش آمریکا به این سادگی ممکن است.

این خطر در شرایطی بیشتر می‌شود که تسلیحات و دیگر سامانه‌های مورد استفاده پنتاگون به شکلی فزاینده به هم مرتبط می‌شوند و از سوی دیگر میزان اتکای آن‌ها به نرم افزار‌ها و شبکه‌های به هم پیوسته بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار