سرمایه گذارانی از کشور‌های چین، بلژیک و آمریکا آماده سرمایه گذاری در استان فارس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بابک دایی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: این سرمایه گذاران در طرح‌های تامین انرژی خورشیدی، فرآوری مواد پتروشیمی و ایجاد زیرساخت‌های حوزه سلامت سرمایه گذاری می‌کنند.

وی افزود: سه طرح در حوزه تولید انرژی خورشید‌ی با سرمایه گذاران چینی، یک طرح فرآوری مواد پتروشیمی به سرمایه گذاران کشور بلژیک و یک طرح در حوزه بهداشت و درمان به سرمایه گذاران ایرانی - آمریکایی ارائه شده است.

دایی اضافه کرد: چینی‌ها در نیروگاه خورشید‌ی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد حدود ۸ و نیم میلیون دلار و در کارخانه تولید گرانول و مواد بازیافتی از پلی اتیلن و پلی پروپیلن در آباده ۵۰۰ هزار دلار و همچنین در نیروگاه خورشید‌ی ۱۰ مگاواتی در لارستان حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اظهار کرد : نیروگاه خورشید‌ی پنج مگاواتی در قیر و کارزین نیز با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری بلژیکی‌ها احداث خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: یک ایرانی مقیم آمریکا هم با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، درمانگاه ژنتیکی در شیراز ساخته و در حال تکمیل مراحل پایانی است.
انتهای پیام/ر

سرمایه گذاری چین، بلژیک و آمریکا در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.