سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 17 هزار میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال روستاها خبر داد.

محسنی بندپی در پنجمین همایش ملی روز روستا و عشایر:به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی‌بندپی سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پنجمین همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار کرد: نگاه سنتی به توسعه روستایی باید تغییر کند.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید مشکلات مربوط به توسعه روستایی مشخص شود, افزود: خشکسالی از جمله مشکلاتی است که در کشور با آن مواجهیم و ضعفهای مربوط به روشهای کشاورزی نیز راندمان و بهره وری این صنعت را پایین آورده است. 

وی با اشاره به اینکه باید نگاه همه جانبه‌ای را در پیش بگیریم تا روستاییان در روستا باقی بماند, گفت: 17 هزار میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال روستاها اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه 1 میلیون و 600 هزار روستایی از بیمه روستایی بهره‌مند شده‌اند, افزود: در چهار سال گذشته یک وعده غذای گرم با هدف فقرزدایی در مناطق محروم توزیع شده و توانسته‌ایم 50 درصد فقر غذایی را در این مناطق کاهش دهیم.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: روستا به عنوان کانون تولید و توسعه کشور قلمداد می‌شود و امید است گام‌های موثری برای توسعه روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار