کاهش فعالیت‌های آسفالتی در شیراز

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری گفت: نزدیک به ۲ ماه است هیچ پالایشگاهی قیر عرضه نمی‌کند و به همین دلیل فعالیت‌های آسفالتی پایین آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شکوهیان رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری در نشستی با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی در تولید قیر نداریم، گفت: نبود عرضه قیر و نوسان قیمت موجب کاهش فعالیت‌های آسفالتی در شیراز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ کارخانه قیر در غرب و شرق شیراز، افزود: این دو کارخانه با ۲۴۰ تن ظرفیت در ساعت و شرق شیراز با ۱۲۰ تن در ساعت نیازمندی‌های شهرداری شیراز را تأمین می‌کنند.

شکوهیان با اشاره به ۵۰۰ طرح شهرداری شیراز، گفت: از این تعداد ۲۵ طرح کلان با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان در حال انجام است و مابقی طرح‌های کوچک شهرداری شیراز است.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد تومان برای انجام ۲۵ پروژه هزینه شده است.

شکوهیان اظهار کرد: دو سطح تقاطع سه سطحی مطهری، امیرکبیر، رحمت در ۲۲ بهمن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر ۱۲ طرح راه‌سازی در حال انجام است، معابر نیازمند آسفالت هم انجام می‌شود البته قیمت آسفالت هم دو برابر قیمت بتن شده و با نبود عرضه قیر هم مواجه هستیم.

شکوهیان با گلایه از برخی سازمان‌های خدمات رسان که با کنترل نکردن اقدامات خود موجب تخریب آسفالت‌ها می‌شوند، گفت: در شهر شیراز ۳۰ میلیارد تومان باید آسفالت انجام شود که تاکنون ۱۱ و نیم میلیارد محقق شده است.

وی گفت: یک هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در شیراز وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن را دفاتر تسهیل گری پرونده تشکیل دادند و ۲۰ هزار مترمربع از این اراضی که قابل بازآفرینی است به ادارات و بهزیستی واگذارشده است.

شکوهیان بیان کرد: طرحی توسط سازمان بازآفرینی بافت فرسوده ابلاغ‌شده که شهرداری این اراضی را تملک و برای ساخت‌وساز و ترمیم به مردم واگذار و تخفیف عوارضی نیز بدهد و تاکنون ۱۴۸ میلیارد ریال نیز تخفیف داده‌شده است.

رئیس عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز در پایان تصریح کرد: دو ایستگاه مترو در این هفته نیز  افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/ن

افتتاح دو سطح تقاطع امیرکبیر در بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.