معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی 160 رام قطار فوق‌العاده و همچنین ایجاد یک بسته ترکیبی (ریلی_اتوبوسی) در ایام اربعین حسینی خبر داد.

160 رام قطار فوق‌العاده برای اربعین حسینی در نظر گرفته شد/ راه‌اندازی بسته ترکیبی راه‌آهن برای ایام اربعینبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری امروز (سه‌شنبه 17مهر) درباره آخرین تمهیدات راه‌آهن برای ایام اربعین اظهار کرد: برای ایام اربعین حسینی از 28 مهرماه تا 11 آبان ماه 160 رام قطار مسافری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 131 رام از این قطارها مربوط به قطار ترکیبی تهران_مهران است که تا ایستگاه کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس جابه‌جا می‌شود و تمام بلیت‌های این مسیر به صورت یکپارچه به فروش می‌رسد.

 معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: 26 رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران_خرمشهر پیش‌بینی شده و همچنین یک قطار ریل باز مشابه سال گذشته از خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه به صورت 24 ساعته مسافران را در این مسیر به صورت رایگان جابه‌جا می‌کند.

موسوی با بیان اینکه قطارهایی که در مسیر جنوب حرکت می‌کنند بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ایستگاه خرمشهر ادامه سیر دارند، افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با آژانس‌های مسافرتی متقاضیان سفر که از بسته ترکیبی در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند، می‌توانند بلیت اتوبوس را برای ادامه مسیر تا کشور عراق تهیه کنند.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران تا مهران، گفت: مسافران می‌توانند با هماهنگی آژانس‌ها این بسته را خریداری کنند.

معاون مسافری راه‌آهن درباره قیمت بلیت‌ قطارهای اربعین گفت: تمام نرخ‌ها متفاوت است و در مسیر مهران تا نجف و از کربلا تا مهران  قیمت بلیت به نرخ دلار محاسبه می‌شود، بنابراین این مسیر متأثر از نرخ ارز است.

پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از 21 مهرماه

وی توضیح داد: 280 هزار صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا در ایام اربعین پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد 27 درصدی داشته است؛ تمامی 160 رام قطارهای فوق‌العاده‌ای که برای این ایام در نظر گرفته شده از تهران است و مسافران می‌توانند با مراجعه به تهران این بلیت‌های قطار را تهیه کنند.

موسوی توضیح داد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری در بازه زمانی اول تا پایان آبان از روز شنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۰ صبح در تمامی آژانس‌های مسافرتی به صورت همزمان آغاز می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری و اینترنتی از سایت‌های مجاز بلیت‌های خود را تهیه کنند.

وی اظهار کرد: قطارهای فوق‌العاده در مسیر‌های جنوب در نظر گرفته شده که مسافران می‌توانند از طریق صدای مسافر (5149- 021) اطلاعات لازم در این باره را دریافت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه قیمت بلیت‌های قطار همانند سال گذشته پایین در نظر گرفته شده است، افزود: در برخی از مسیرها 50 درصد و در سایر مسیرها 30 تا 40درصد قیمت تمام شده هزینه‌ لوکوموتیو دریافت می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه به عملکرد 6 ماهه ابتدای سال 97 راه‌آهن اشاره کرد و گفت:‌ امسال 13 میلیون و 800 هزار نفر سفر داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: 10 میلیون و 739 هزار نفر سفر از این تعداد به قطارهای بین شهری و 3 میلیون و 100هزار نفر به قطارهای حومه‌ای اختصاص داشته است.

موسوی افزود: در بخش قطارهای بین شهری رشد 11 درصدی و در بخش قطارهای حومه‌ای رشد 7 درصدی نسبت به سال 96 داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه میانگین تأخیر حرکت قطارهای مسافری از مبدأ کمتر از 30 ثانیه و میانگین تأخیر از مبدأ تا مقصد کمتر 30 دقیقه بوده است، گفت: امیدواریم در نیمه دوم سال میانگین تأخیر قطارها را کاهش دهیم.

معاون مسافری راه‌آهن به راه‌اندازی قطارهای گردشگری در 6 ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: امسال در مسیرهای تهران_بیابانک، تهران شیرگاه، کرمان_ راین، تهران_همدان، اهواز_تنگه‌5، مشهد_نیشابور، تبریز_مراغه، تبریز_جلفا قطارهای گردشگری یک روزه راه‌اندازی کرده‌ایم تا جاذبه‌های این مسیر برای تمامی افراد معرفی شود.

موسوی در ادامه از رتبه بندی شرکت‌های مسافری خبر داد و افزود: این رتبه‌بندی تا 15 روز آینده تصویب و زمستان امسال بلیت قطارها با قید رتبه شرکت‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت ایستگاه‌ها در تمام مسیرها، گفت: در 6 ایستگاه رمپ و آسانسور خریداری و نصب کرده‌ایم و همچنین در تمامی مسیرها سرویس‌های بهداشتی را بیشتر و کیفیت آنها را افزایش داده‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی دو مسیر جدید ریلی رشت و ارومیه خبر داد و افزود: تا چند ماه آینده مسیرهای رشت و ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن اضافه می‌شود و قیمت بلیت این مسیر و سرعت در نظر گرفته برای سیر در این مسیر در کمیسیون‌های راه‌آهن بررسی می‌شود.

راه‌اندازی قطار بین‌المللی تهران_آنکارا در آینده نزدیک

موسوی با اشاره به اینکه امسال نسبت به افزایش قطارهای حومه‌ای در برخی از مسیر‌ها اقدامات موثری صورت گرفته است، تصریح کرد: در مسیر تهران_پرند، سه زوج قطار، در مسیر تهران_گرمسار و مسیر تهران_قم دو زوج قطار حومه‌ای اضافه و همچنین در مسیر تهران - تاکستان قطار حومه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: نوسازی دو قطار حومه‌ای در دو مسیر درود اندیمشک و همچنین تهران فیروزکوه را انجام داده‌ایم به طوری که قطارهایی که فاقد تهویه بوده‌اند را از رده خارج و قطار ریل باس جدید را در این مسیر راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی از راه‌اندازی قطار بین‌المللی تبریز- وان خبر داد و گفت: طبق توافقی که با راه‌آهن ترکیه انجام داده‌ایم تا دو ماه آینده و با پایان یافتن کار تعمیراتی راه‌آهن این مسیر قطار تهران_آنکارا_استانبول راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۵۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
امروز به محض اینکه سایت باز شد دیدیدم بلیطی وجود ندارد وهمه خریداری شده.این یعنی فساد....
آخرین اخبار