کارشناسان مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از پایانه صادراتی منطقه بهرگان در شمال استان بوشهر بازدید و بر آمادگی کامل این پایانه برای دریافت، ذخیره‎سازی و صادرات نفت خام غرب کارون تاکید کردند.

بهرگان آماده ذخیره‎سازی و صادرات نفت غرب کارونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این بازدید وضع مراحل اجرایی طرح صادرات نفت خام غرب کارون از منطقه عملیاتی بهرگان بررسی و نشست‌های کارشناسی برای بررسی پیشرفت فیزیکی، مشکلات فنی، تامین اعتبار، ایمنی و زیست محیطی و برگزار شد.

بر اساس گزارش شرکت ملی نفت ایران، بخشی از نفت خام تولیدی میدان‌های مشترک غرب کارون پس از ارسال از تلمبه‎خانه‎های غرب کارون وامیدیه، با خط لوله ٣۲ اینچ به ایستگاه اندازه‌گیری بهرگان منتقل و سپس به تاسیسات ذخیره‌سازی و پایانه صادراتی منطقه بهرگان فرستاده می‌شود.

نمایندگان شرکت نفت فلات قاره ایران می‌گویند، تاکنون دو محموله صادراتی غرب کارون از طریق منطقه بهرگان صادر شده و این منطقه آماده دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام غرب کارون است.

منطقه بهرگان در کنار شهر امام حسن از توابع شهرستان دیلم در میان راه بندرگناوه به بندر دیلم (٤٠ کیلومتری شمال غربی گناوه و ٢٨ کیلومتری بندر دیلم) واقع شده و از سال ۱۳۳۰ و با کشف نفت در این منطقه در ردیف مناطق نفتی کشور قرار گرفته است.
پس از تشکیل شرکت نفت فلات قاره ایران، این منطقه هدایت استخراج، فراورش و صادرات نفت خام میدان‌های دریایی هندیجان، بهرگانسر، سروش، نوروز و ماهشهر را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/ک

صادرات دو محموله نفتی غرب کارون از طریق بهرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.