در راستای امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری موظف شد فضا‌هایی مطلوب برای راه اندازی مجتمع‌های فناوری ایجاد کند.

بازآفرینی فضاهای متروکه شهری/ بافت‌های فرسوده به کمک استارت آپ‌ها می‌آیندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران در راستای تسهیل استقرار استارت آپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و ایجاد مراکز نوآوری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند.

استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرداری و شناسایی ساختمان‌های متروکه در بافت فرسوده شهر از سوی شهرداری و شناسایی استارت آپ‌ها و شتاب دهنده‌ها برای استقرار در این مراکز وظیفه معاونت علمی است.

اهداف تفاهم نامه معاونت علمی و شهرداری تهران

این تفاهم نامه با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و استفاده از قابلیت‌‌های کلان و شهر و تأکید بر توانمندسازی بافت فرسوده، ترویج فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و بهره برداری از اثرات توسعه‌ای و استقرار کسب و کارهای دانش بنیان در راستای بازآفرینی فضاهای متروکه شهری از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

هریک از طرفین این تفاهم نامه دارای تعهدات مخصوص به خود هستند؛ شهرداری تهران موظف است فضاهای مطلوب برای راه اندازی مجتمع‌های فناوری و کمک به استارت آپ‌ها برای استقرار در مراکز نوآوری را به وجود آورد و همچنین معاونت علمی باید شرکت‌های دارای صلاحیت را برای ارزیابی عملکرد آنها به شهرداری معرفی کند.

تأمین اعتبارات و هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان

تمام هزینه‌های ارزیابی، انتخاب استارت آپ‌ها و نظارت بر فعالیت ‌آنها و ارزیابی عملکردشان به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و در این راستا کمیته راهبری برای تأمین اعتبارات مورد نیاز تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار