با حضور معاون اول قوه قضاییه و هیئت همراه آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

آغاز آیین تکریم معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری کل آذربایجان غربی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، استاندار آذربایجانغربی، نمایندگان مردم در خانه ملت، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، مدیران استانی و خانواده قضایی در حال برگزاری است.

مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در این آیین گفت: در بحث اجرای احکام کیفری از ۲۳ هزار پرونده موجودی سال ۹۳ به ۱۱۹۰۰ فقره کاهش یافته است و ۱۲ هزار حکم اجرا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در راستای خدمات ارزشمند رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اجرای سریعتر احکام در اولویت کاری رییس کل دادگستری استان بود .

حبیبی   ضمن تقدیر و قدردانی از جمع حاضر مقامات کشوری و استانی به فرمایشات مقام معظم رهبری و نحوه  عملکرد در حوزه قضایی پرداخت و افزود : یکی از فرمایشات مقام رهبری در حوزه دستگاه قضایی کشور اجرای سریع تر احکام کیفری و حقوقی است که  حیدری رییس کل دادگستری استان در مدت 6 سال و اندی که در مدیریت دادکستری استان در خدمت مردم بودند در این خصوص خدمات ارزشمندی انجام شده است .

وی ادامه داد: در بحث کیفری در سال 1392 حدود 23 هزار فقره پرونده کیفری در محاکم قضایی استان وجود داشت که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سریع تر احکام ؛ تا به امروز از این میزان پرونده حدود 12هزار فقره تعیین و تکلیف و اجرا گشته و حدود 11 هزار 900 پرونده نیز در دست بررسی هست .

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه اضافه کرد : از این میزان پرونده حدود 500 پرونده نیزجزو پرونده های خاص است که نیاز به تنفیذ رییس قوه قضاییه داشت .

حبیبی تکریم ارباب رجوع ، دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی نزدیک مشکلات مردم ، اشرافیت ارشادی به نظرات قضات استان را از جمله ویژگی های شخصیتی و خدمتی حیدری عنوان کرد .

در ادامه محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در آیین تودیع و معارفه روسای کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : مهم ترین وظیفه دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی، بی طرفی در قضاوت ها، رعایت عدالت و تقویت اعتماد مردم بر اساس اصول مصرح قانون اساسی است.

  استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت مردم با قوه قضائیه گره خورده است، ادامه داد :اگر در کشوری قوه قضائیه مقتدرانه و عادلانه رفتار کرد،مردم در امنیت کامل خواهند بود.

شهریاری افزود:خوشبختانه در کشور شاهد روزافزون اقتدار و رعایت عدالت قوه در کشور هستیم.

شهریاری خواستار افزایش اختیارات دستگاه قضایی در استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی شد و بر کاهش اطاله دادرسی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری که با حضور معاون قوه قضائیه و مسوولان استانی و شهرستانی و خانواده قضایی در سالن امام علی ( ع) ارومیه برگزار شد؛ تاکید کرد : تنها اعمال و خدمات است که از یک مدیر باقی می ماند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری خطاب به مسوولان قضایی گفت : عدم تأثیرپذیری از حب و بغض ها و جریانات سیاسی ، پناهگاه مردمی و حلال مشکلات ، جذب عناصر مومن و عالم، کاهش و جایگزینی مجازات حبس ، ضرورت انعکاس خدمات دستگاه قضا ، کاهش اطاله دادرسی، عدم تزلزل در مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله توصیه های مورد تاکید ایشان است که باید مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی گفت : با توجه به شرایط فعلی و نارضایتی های مردمی انتظار می رود دستگاه قضا محکم تر و سریع تر با مفسدین و محتکرین برخورد شود.

انتهای پیام/س

سفر معاون اول قوه قضاییه به ارومیه

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.