مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار و اشتغال در شش ماهه نخست سالجاری در واحد‌های مشمول قاون کار در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علی آشتاب با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف اصلی و اساسی ما صیانت از نیروی کار است تا فعالیت ‎ها بهتر انجام شود، این مهم در چند حوزه صورت می ‎گیرد که یکی از حوزه ‎ها مربوط به نیرو‌هایی است که شاغل هستند و باید نظارت شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این نظارت به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که نیرو‌ها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد بررسی قرار می ‎دهند.

آشتاب اظهار کرد: از طرفی اعمال قانون کار و رعایت حقوق آن ‎ها مورد نظارت قرار می ‎گیرد و چنانچه عیب و ایرادی در این زمینه باشد به کارفرمایان و کارگران داده می‌شود و برای رفع نقص پیگیری ‎های لازم صورت می ‎گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمان‌ها و اهداف وزارت متبوع عنوان کرد: در شش ماهه نخست سالجاری بیش از ۳ هزار و ۷۳۵ فقره بازرسی توسط کارشناسان بازرس کار صورت گرفته است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان خاطرنشان کرد: در زمینه صیانت و ارتقای سطح کار از نظر فنی در شش ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۹ هزار و ۵۸۸ نفر ساعت آموزش ‎های ایمنی کار، به کارگران و کارفرمایان داده شده است و در کنار این تعداد شورا‌ها و کمیته ‎های حفاظت فنی در سطح کارگری و کارفرمایان افزایش یافته است.

کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار

آشتاب در ادامه افزود: نظارت بر کار این کمیته‎ها به خود کارگران واگذار شده که این امر در مجموع باعث کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار استان در شش ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به شش ماهه سال ماقبل آن شد.

انتهای پیام/د

کاهش ۹ درصدی حوادث کار در ۶ ماهه نخست سال

برچسب ها: اشتغال ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.