پس از گذشت حدود دو ماه از فرو ریختن پل در شهر جنووا ایتالیا و کشته شدن و بی‌خانمانی تعدادی از ساکنان این شهر، امروز بی خانمان‌ها و تجار در جنووا تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، امروز در شهر جنووا در ایتالیا برای اولین بار شهروندان بی خانمان و تجار به خیابان‌های شهر آمدند و با برگزاری تظاهرات خواستار پاسخ دولت به آینده زندگی آنها، شروع فعالیت‌های شهری و بازسازی پل موراندی (که حدود دو ماه پیش با بر جای گذاشتن چندین کشته، زخمی و بی خانمان، فرو ریخت) شدند.  

تظاهرات کنندگان خطاب به دانیلو تونینلی، وزیر زیرساخت‌های ایتالیا که در جنووا بسر می‌برد، اعلام کردند به آن‌ها دروغ نگوید.

در همین زمینه، پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "فیرنتسه پست" نیز در گزارش جداگانه‌ای نوشت، تا چند روز دیگر، دو ماه از زمان فروریختن پل موراندی در شهر جنووا سپری خواهد شد، اما در این میان، دولت ایتالیا به طور واقعی ناتوانی خود را نه تنها در خصوص لایحه بودجه، بلکه در کم‌ترین برنامه ریزی‌هایی که بتواند موجب از سرگیری فعالیت‌های تولیدی و زندگی بی خانمان‌های شهر شود، نشان داده است.  

بر همین اساس، امروز، تجار شهر جنووا که با فروریختن پل موراندی به زانو در آمده اند، با شرکت در تظاهرات بی خانمان ها، خواستار مداخله فوری دولت ایتالیا در خصوص بازسازی پل و حل مشکلات خود شدند.  

تعدادی از بی خانمان‌ها نیز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواستار بازگشایی خیابان ها، تقویت خدمات بهداشتی و درمانی و حمایت از اشتغال در شهر شدند.  

تظاهرات کنندگان، علاوه بر درخواست بازسازی پل موراندی، پاسخ جدی دولت به درخواست‌های خود را خواستار هستند. آن‌ها خطاب به مسئولان شهری، شعار "پاسخ، پاسخ" سر دادند.

آن‌ها همچنین اعلام کردند، اگر تا یک ماه دیگر به مطالباتشان پاسخ داده نشود، یک بار دیگر آماده بازگشت به خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات و متوقف کردن همه فعالیت‌های شهر هستند.

در همین زمینه، یکی از نمایندگان تظاهرات کنندگان گفت، در دیدار با تونینلی، وزیر زیرساخت‌ها به او اعلام کردیم، به ما دروغ نگویید. نیاز شهر، دروغ نیست. ما اجرای تعهدات جدی و عملی را خواستار هستیم.  

یکی از مغازه داران شرکت کننده در تظاهرات نیز گفت، امیدوار هستم دولت اقداماتی را در حمایت و پشتیبانی کردن از ما انجام دهد. اما مهم‌ترین و ضروری‌ترین مسئله، بازگشایی خیابان‌ها است. اگر شرایط به همین شیوه پیش رود، مجبور هستیم کرکره‌های مغازه‌های خود را برای همیشه پایین بکشیم. در شرایط دشواری بسر می‌بریم. کسب و کار وجود دارد، ما نمی‌توانیم در دراز مدت به کار خود ادامه دهیم، به همین علت، بازگشایی هر چه سریع‌تر خیابان‌ها و جاده ها، موضوعی اساسی است.

یادآور می‌شود، چند روز پیش، "جوآنی توتی" رئیس منطقه لیگوریا در ایتالیا در خصوص فروریختن پل موراندی در شهر جنووا و موضوع عملیات بازسازی آن و تعیین کمیسیر ویژه عملیات بازسازی پل توسط جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور با هشدار به دولت ایتالیا، اعلام کرد، تاخیر در بازسازی را تحمل نخواهیم کرد.  

توتی رئیس منطقه لیگوریا و کمیسر شرایط اضطرار با انتشار مطلبی بر روی صفحه فیس بوک اعلام کرد، اکنون دولت لایحه‌ای را در خصوص جنووا به تصویب رسانده است. اما اگر زمان بازسازی پل "موراندی" مطابق آنچه که ما پیش بینی کرده بودیم، یعنی تخریب آن تا پایان ماه سپتامبر و شروع به بازسازی آن تا شروع ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، پیش نرود، آن‌ها (مسئولان دولتی) باید در برابر ساکنان منطقه لیگوریا و مردم ایتالیا پاسخگو باشند.

توتی افزود: به هیچ دلیلی، یک ساعت تاخیر را نیز تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار