رئیس اداره امور عشایر آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:۲۶ درصد مدارس عشایری استان در کانکس دایر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛انصاری رئیس اداره امور عشایر آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:اکنون ۲۶۵ مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰ مدرسه معادل ۲۶ درصد در کانکس دایر است.

وی افزود:هر کانکس بین 18 تا 21 مترمربع در نظر گرفته شده که ظرفیت آن برای 17 دانش آموز مناسب است. 

انصاری گفت:اکنون 11 هزار و 458 دانش آموز عشایری در استان در حال تحصیل هستند که هفت هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

رئیس اداره امور عشایر آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود:تعداد دانش آموزان کلاس اولی عشایر سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش پنج درصد افزایش یافته است.

وی مهمترین مشکل کلاس های کانکسی را سرما و گرما عنوان کرد و گفت:برای ساخت هر مدرسه یک کلاسه عشایری حداقل 120 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انصاری یادآور شد:در حال حاضر 10 مدرسه با همکاری خیرین،کانون قلم چی و اداره کل نوسازی مدارس استان برای عشایر در حال ساخت است.

رئیس اداره امور عشایر آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیشتری تعداد مدارس عشایری استان را با 65 مدرسه مربوط به شهرستان نهبندان دانست و افزود:این در حالی است که بیشترین جمعیت دانش آموز عشایر با سه هزار و 100 نفر مربوط به شهرستان درمیان با 44 مدرسه است.

وی گفت:اکنون 960 معلم عشایری تدریس دانش آموزان عشایری را بر عهده دارند و در زمینه تأمین نیروی انسانی مناطق عشایری استان مشکلی وجود ندارد.

انصاری افزود:اداره آموزش و پرورش هر منطقه باید برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز هر منطقه اقدام کند و در این زمینه مستقل عمل نمی کنیم.

رئیس اداره امور عشایر آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:به طور میانگین همه ساله 25 مدرسه عشایری با 10 تا 12 معلم در فصول مختلف کوچ می کنند که بخش عمده این مدارس مربوط به عشایر منطقه دستگردان طبس و کلاته داوود سربیشه است.

وی چندی پیش از هوشمندسازی مدارس عشایر استان خبر داد و گفت:در حال حاضر 60 درصد کلاس ها هوشمند و نیمه هوشمند رایانه، لب تاپ، دیتا پروژکتور، تخته هوشمند و سایر شده اند.

انصاری اظهار امیدواری کرد با همکاری نهادهای مردمی و خیرین تمامی مراکز آموزشی عشایر در استان هوشمندسازی شود.
خراسان جنوبی با دارابودن 11 شهرستان و 15 هزار و 676 خانوار عشایری چهارمین استان عشایرخیز کشور است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

هوشمندسازی 60 درصد مدارس عشایر خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار