دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: برایم عجیب است که چطور کارشناسان در بحث استعداد یابی از ما انتقاد می‌کنند مگر ما کارخانه تولیدی داریم که پشت سر هم وزنه بردار تولید کنیم.

محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور نمایندگان کشورمان در المپیک جوانان گفت: هم عسگری دون و هم یوسفی از بخت بالایی برای شانس مدال برخوردارند اما با این حال بستگی به روز مسابقات دارد که چه نتیجه ای کسب کنند ولی با توجه به تمریناتی که این دو نفر پیش از اعزام زیر نظر مربیان تیم ملی پشت سر گذاشتند و همچنین رکوردهای ثبت شده توقع داریم به مدال برسند. حدود پنج ماهی می شود که آنان به صورت مستمر در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و در کنار آن هم از لحاظ امکانات و .... در بهترین شرایط ممکن تمرینات شان را دنبال کردند.

کم تجربه های تیم باید در غیاب بزرگان  شایستگی هایشان را به اثبات برسانند

او در مورد وضعیت تیم ملی بزرگسالان هم بیان داشت: خوشبختانه وزنه برداران ما بدون هیچ گونه مشکلی در حال پیگیری تمرینات شان هستند و در بحث فنی هم کادر فنی در تلاش است تا جو آرامی را برای ورزشکاران تیم ملی فراهم کند و همین امر باعث شده تا وزنه برداران با جدیت فراوانی در اردوها حضور یابند. از شانس بد ما امسال ایوب موسوی، بهداد سلیمی، سعید علی حسینی و کیانوش رستمی در ترکیب تیم ملی نیستند و تنها سه ورزشکار ما را همراهی می کنند چند نفر هم از رده سنی جوانان به دلیل تغییر اوزان توسط سرمربی تیم به اردوهای تیم ملی بزرگسالان فراخوانده شده اند. در هر حال با توجه به اینکه برنامه اصلی ما حضوری موفق در المپیک توکیو است این توفیق نصیب ما شده تا با تیمی جوان و یکدست راهی جهانی عشق آباد شویم و امیدوارم نتیجه خوبی عایدمان شود.

در برخی اوزان شانس مدال داریم

بیرانوند درباره اینکه چه رتبه ای در جهانی عشق آباد بدست خواهیم آورد، گفت: ترکیب تیم ملی نسبت به سال های گذشته با تغییر و تحولات عمده ای مواجه شده و این اتفاق را به فال نیک می گیرم، گر چه شاید امسال نتیجه دلخواه مان را کسب نکنیم اما شک ندارم در سالیان آینده ثمره این میوه را برای مسابقات بزرگ تر خواهیم گرفت. توقع ما این است که کم تجربه های تیم با توجه به نخستین حضورشان در مسابقات جهانی ضمن ثبت رکوردهای خوب عملکرد درخشانی هم ارائه دهند تا بتوانند خودشان را به تیم ملی تحمیل کنند. امیدوارم سهراب مرادی هم بتواند مانند گذشته باز هم رکورد شکنی کند، علی هاشمی و رضا بیرالوند هم مدال تصاحب کنند، اگر چه مسابقات سخت است اما ورزشکاران ما این پتانسیل را دارند تا چنین مسئله ای را تحقق بخشند. بالاخره در هر رشته ای برخی ورزشکاران شانس مدال هستند و برخی هم نیستند و این مسئله در مورد وزنه برداری هم صدق می کند اما با این وجود امید زیادی داریم تا آنها از نام و اعتبار وزنه برداری به خوبی دفاع کنند.

هاشمی به دنبال این است تا مانند آناهیم باز هم افتخار آفرینی کند

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره حضور ایلیا ایلین هم در وزن علی هاشمی گفت: باید بگویم شرایط بدنی و آمادگی ایلیا ایلین نسبت به گذشته نیست اما با این حال هنوز هم جزء نوابغ وزنه برداری دنیا است و ممکن است برای هاشمی خطر ساز شود. البته علی هاشمی هم ورزشکاری نیست که دست پا بسته باشد و مانند یک ورزشکار با تعصب به دنبال این است تا مانند آناهیم باز هم برای کشورمان افتخار آفرینی کند، تمام حریفانش را شکست دهد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

در روز مسابقه مشخص می شود که صحبت های کارشناسان چقدر درست است

او درباره صحبت های برخی کارشناسان که عنوان کرده بود همایون تیموری و علی داوودی شانسی برای کسب مدال ندارند، این طور واکنش نشان داد و پاسخ داد: با تمام احترامی که برای دوستان قائلم اما باید بگویم همه چیز در روز مسابقه مشخص می شود و نمی توان از الان درباره این موضوع با قاطعیت صحبت کرد که چه کسانی مدال می گیرند. شخصی مثل علی داوودی به تازگی به جمع تیم ملی بزرگسالان اضافه شده و برای ما چندان اولویت نیست که مدال بگیرد یا خیر، چرا که برای ما حائز اهمیت است او بتواند در حضور سنگین های وزن دنیا رکوردهای خوبی را بر جای بگذارد تا در سالیان بعد با بیشتر شدن تجربه اش پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در بیاورد. همایون هم نشان داده اگر به او فرصت داده شود لیاقت این را دارد تا توانایی هایش را به اثبات برساند اگر چه مقداری از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی است و همین عامل باعث شده تا نتواند عملکرد واقعی اش را نشان دهد و گرنه اگر آسیب دیدگی نداشته باشد شایستگی اش بسیار بالاست.

علی حسینی با وجود آسیب دیدگی غیرت کرد در جاکارتا نقره گرفت

بیرانوند درباره شرایط علی حسینی هم تصریح کرد: شرایط سعید علی حسینی به گونه ای بود که از قبل هم با مصدومیت مواجه بود اما غیرت کرد و هر طوری بود خودش را به بازی های آسیایی جاکارتا رساند پس از بهداد در جایگاه دوم ایستاد اما متاسفانه پس از بازگشت از اندونزی شرایط طوری پیش رفت که دوباره از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و همین شد که طی مذاکرات صورت گرفته با مسئولان و کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفت از حضور در رقابت های جهانی انصراف دهد تا وضعیتش وخیم تر نشود، تا در آینده با شرایط بهتری دوباره به جمع اردو نشینان تیم ملی اضافه شود. او حتی یک مدت کوتاهی هم با تیم تمرین کرد اما هنگامی که مشاهده کرد امکان پیگیری تمرینات وجود ندارد با اجازه کادر فنی اردو را ترک کرد.

نگاه اصلی ما به المپیک توکیو است

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره اینکه آیا جوانگرایی می تواند منجر به کسب نتایج در خشان در المپیک توکیو شود یا خیر، گفت: قطعا این اتفاق رخ می دهد چرا که نگاه اصلی ما هم به درخشش در المپیک توکیو است و به همین علت ملزم به این بودیم تا در بدنه تیم ملی تغییراتی را ایجاد کنیم زیرا برخی از ورزشکاران ما پا به سن گذاشته هستند و برای جایگزینی آنها باید رو به جوانگرایی می آوردیم تا آینده تیم ملی را تأمین کنند.

مگر کارخانه تولیدی داریم که پشت سر هم وزنه بردار تولید کنیم

او در پایان درباره صحبت های برخی کارشناسان که عنوان کرده اند فدراسیون چندان در بحث استعداد یابی موفقیت آمیز عمل نکرده است، گفت: برایم عجیب است که چطور آنها این صحبت ها را مطرح می کنند مگر ما کارخانه تولیدی داریم که پشت سر هم وزنه بردار تولید کنیم؟ زمانی که حسین رضا زاده رفت کمتر از دو سال بعد بهداد سلیمی، انوشیروانی و علی حسینی جایگزین او شدند و از حق نباید گذشت به خوبی هم توانستند جای خالی او را پر کنند. خوشبختانه قهرمان نوجوانان و جوانان جهان در ایران حضور دارند و انشاالله در المپیک هم می توانند روی سکو بروند. از نظر من کسانی که این صحبت ها را مطرح می کنند به هیچ وجه کارشناس نیستند و بهتر است بیایند و بگویند پشتوانه سازی یعنی چه؟ مگر به همین سادگی است بتوان خیلی سریع شخصی را جایگزین ورزشکار دیگری کرد.

بیرانوند در پایان درباره بهداد سلیمی هم اظهار داشت: ما خیلی تمایل داشتیم تا پس از خداحافظی بهداد از ورزش حرفه ای در بدنه فدراسیون از او استفاده کنیم که او اعلام کرد تمام فکر ذهنش در حال حاضر رسیدگی به کارهای شخصی اش است. اما با این حال با توجه به تجربیات گران بها سلیمی دیر یا زود از او بهره مند خواهیم گرفت تا تجربیاتش را در اختیار ورزشکاران علاقه مند به این رشته قرار دهد.


بیشتر بخوانید:

لیست تیم ملی وزنه برداری چهارشنبه مشخص می شود

قویترین مرد جهان بعد از بازنشستگی چه می‌کند؟

محمدپور: درباره پاداش طلای المپیک لندن با وزیر ورزش و جوانان دیدار می‌کنم

تایید اوزان جدید و سیستم کسب سهمیه المپیک در کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار