رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت:در استان کرمانشاه تنها ۱۴ درصد راههای اصلی و بزرگراهی هستند و مابقی راههای فرعی و روستایی است که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سرهنگ محمد حیدری امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از وضعیت زیرساختهای نامطلوب جاده ای در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در استان کرمانشاه تنها ۱۴ درصد راههای اصلی و بزرگراهی هستند و مابقی راههای فرعی و روستایی است که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

وی از افزایش چهار درصدی تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و افزود: برخی عوامل از قبیل عامل انسانی، ایمنی خودروها، عدم توجه رانندگان و مناسب نبودن زیرساختها شدت تصادفات را دوچندان می کند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین طی ۶ ماه نخست امسال شاهد افزایش ۲ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات بودیم.

سرهنگ حیدری اشاره ای به پروژه آزادراه بیستون به حمیل داشت و خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه جزو معدود استانهایی است که تا کنون از نعت داشتن آزادراه بی نصیب بوده است در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده به زودی پروژه آزادراه بیستون به حمیل آغاز خواهد شد که این کار در پیشگیری از تصادفات بسیار موثر خواهد بود

وی تصریح کرد: طی این ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۳۱۲ هزار و ۹۹۶ برگ اخطار برای رانندگان متخلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است و همچنین ۵ هزار و ۶۴۵ دستگاه خودرو که دارای حرکات مخاطره آمیز بودند توقیف شدند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه بیان داشت: در بحث فوتی‌های ناشی از تصادفات طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۸۶ نفر کشته شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشتیم و  طی ۶ ماهه امسال این آمار به ۲ هزار و ۸۸۴ نفر یعنی ۱۹۹ نفر معادل هفت درصد افزایش داشته است سال گذشته ۱۵۰۰ فقره و امسال ۱۶۲۴ فقره تصادفات جرحی داشتیم یعنی حدود هشت درصد در تعداد وقوع تصادفات نیز افزایش داشتیم.

این مقام انتظامی محور کرمانشاه به کامیاران را طی ۶ ماهه امسال با ۲۳ کشته و ۱۳۹ مجروح یکی از بحرانی ترین محورها دانست و بیان داشت: همچنین محورهای اسلام آباد به حمیل با ۱۲ کشته و ۶۷ مجروح، اسلام آباد به کرمانشاه با ۱۶ کشته و ۲۲۸ مجروح، سرفیروزآباد با ۱۱ کشته و ۷۵ نفر مجروح و قصرشیرین به سرپل با ۱۲ کشته و ۲۳ مجروح از محورهای پرحاثه طی این ۶ ماه هستند.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه رتبه ۱۵ کشوری را به لحاظ تعداد تصادفات جرحی و فوتی داریم، عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد تصادفات در کشور و همچنین استان در جاده های برون شهری رخ می دهد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از تامین ایمنی مسیر تردد زائران به سمت عراق و عتبات عالیات خبر داد و گفت: این برنامه اولویت نخست پلیس راه استان خواهد بود که از ۲۵ مهرماه آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

 تامین ایمنی مسیر تردد زائران به سمت عراق و عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.