دانشجوی ۲۲ ساله آمریکایی که حامی تحریم رژیم صهیونیستی است، به محض ورود به فلسطین اشغالی، توسط مأموران سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل بازداشت شد.

بازداشت دانشجوی آمریکایی حامی تحریم رژیم صهیونیستی توسط شاباکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جروزالم پست، لارا قاسم، دانشجوی 22 ساله آمریکایی که حامی تحریم رژیم صهیونیستی است، 5 روز پیش به محض ورود به فلسطین اشغالی، توسط مأموران شاباک –سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل– بازداشت شد.

این دانشجو که 5 روز پیش در فرودگاه «بن گورین» تل‌آویو بازداشت شد، تا صدور حکم دادگاه صهیونیست درباره او همچنان در این فرودگاه تحت بازداشت شاباک (شین بت) خواهد بود.

لارا قاسم که دانشجوی دانشگاه فلوریداست، قصد داشت به مدت یک سال در یکی از دانشگاه های سرزمین های اشغالی به تحصیل ادامه دهد. وزارت داخلی رژیم صهیونیستی با درخواست گروهی از استادان این دانشگاه برای ملاقات با لارا قاسم در بازداشتگاه فرودگاه بن گورین مخالفت کرده است. از سوی دیگر سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که این سفارتخانه از موضوع بازداشت لارا قاسم اطلاع دارد.

در ادامه گزارش جروزالم پست آمده است لارا قاسم در دوران تحصیلش در دانشگاه فلوریدا رئیس کارزار دانشجویی عدالت در فلسطین بوده است. این کمپین حامی تحریم رژیم صهیونیستی است.

وزارت امور راهبردی اسرائیل می گوید لارا قاسم قصد دارد از یک سال تحصیل در سرزمین های اشغالی به عنوان تریبونی برای فعالیت های ضدصهیونیستی خود استفاده کند.

کارزار تحریم رژیم صهیونیستی و کالاهای ساخت سرزمین های اشغالی سال 2005 میلادی آغاز شد و تاکنون افراد سرشناس زیادی از آن حمایت کرده اند. استیون هاوکینگ، دانشمند برجسته انگلیسی که ماه مارس سال جاری میلادی درگذشت، نیز از حامیان این کارزار بود.

اسرائیل در واکنش به این کارزار، سال 2017 میلادی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن افرادی که از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، از ورود به سرزمین های اشغالی منع می شوند. این در حالی است که این دانشجوی متولد میامی آمریکا دسامبر گذشته به سرزمین های اشغالی سفر و روادید دانشجویی خود را از کنسولگری اسرائیل در این شهر بدون هیچ مشکلی دریافت کرد. کنسولگری اسرائیل در میامی می گوید هنگام صدور روادید لارا قاسم از فعالیت های او در کارزار تحریم رژیم صهیونیستی اطلاعی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار