با حضور مدیران ارشد استانی، انتظامی و شهری، از نماد پویش مردمی "کلاه ایمنی، سرزندگی" رونمایی شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیش از ظهر امروز در همایشی با حضور مدیران ارشد استانی، انتظامی و شهری، از نماد پویش مردمی "کلاه ایمنی، سرزندگی" رونمایی شد.

این پویش با هدف با هدف ارتقا ایمنی موتورسواران و کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات راکبان موتورسیکلت توسط پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان و با همکاری پلیس راهور فعالیت می‌کند.

طرح ارتقا ایمنی موتورسواران از ابتدای تابستان 97 کار خود را آغاز کرد. در همین راستا این طرح با محوریت پویش "کلاه ایمنی، سرزندگی" و با اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف ارتقا ایمنی موتورسواران فعالیت می‌کند. 

استاندار اصفهان در این مراسم اظهار داشت: در کشور 35 درصد تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند و این آمار در اصفهان 55 درصد است، در راستای کاهش این آمار اقداماتی انجام شده از جمله پویش کلاه ایمنی، سرزندگی که در ارتقا ایمنی موتورسواران موثر است.

مهرعلیزاده با اشاره به آمار بالای تصادفات بیان کرد: در 6 ماه گذشته 10 هزار نفر در تصادفات استان اصفهان مجروح شدند، این آمار بالایی است، 6500 نفر این تعداد مجروح در تصادفات شهری به ثبت رسیده که آمار بسیار زیادی به شمار می رود.

وی افزود: 200 نفر در تصادفات شهری و 400 نفر در تصادفات جاده‌ای طی 6 ماه گذشته در اصفهان جان خود را از دست داده اند. سرعتهای غیرمجاز، عصبی بودن‌ها، به یکدیگر راه ندادن ها و.. دلیل این تصادفات است و این زیبنده فرهنگ اصفهان نیست.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز در این همایش گفت: با همکاری پویش مردمی ترافیک آموزش راکبان موتورسیکلت را آغاز کردیم، هدف ما قانونمندی موتورسواران است که ابتدا از چهارباغ کار آموزش و ارتقا ایمنی را آغاز کرده و سپس بعد آن را گسترش دادیم.

سرهنگ رضا رضایی با بیان اینکه حتی یک نفر کشته در تصادفات زیاد است و هدف ما کاهش این آمار است، افزود: قرارگاه ویژه کاهش تصادفات در اصفهان تشکیل شده که حوزه راه و راهور را پشتیبانی می کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تنها استانی هستیم که آمار تصادفات ما در 10 سال گذشته شاهد کاهش بوده است.

 

انتهای پیام/م

رونمایی از از نماد پویش مردمی "کلاه ایمنی، سرزندگی

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.