فرمانده نیروی انتطامی مهریز گفت: رفاقت والدین با فرزندان می‌تواند یکی از راه پیشگیری از آلودگی آن‌ها به مواد مخدر باشد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرهنگ علیرضا خدایی فرمانده نیروی انتطامی مهریز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مسجد امام حسین (ع) حضور یافت و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهدای نیروی انتظامی و ۳۱۳ شهدای مهریز گفت: خانواده اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد جامعه است که سلامت جامعه به آن بستگی تام دارد.

سرهنگ خدایی با اشاره به اینکه رفاقت والدین با فرزندان می تواند یکی از راه پیشگیری از آلودگی آن‌ها به مواد مخدر باشد افزود: خانواده می‌تواند در مقابل بسیاری از انحرافات اجتماعی ایستادگی کند و در کاهش آسیب پذیری از آن نقش داشته باشد.

فرمانده نیروی انتطامی مهریز ادامه داد:ایجاد عزت نفس برای فرزندان و گسترش فضای همدلی در خانواده دو عامل پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود.

وی ادامه داد: نحوه درست استفاده از فضای مجازی را یاد بگیریم و به فرزندان خود را تیز یاد بدهیم در کشور‌های خارجی سن استفاده از فضای مجازی بالای چهارده سال است، اما در کشور ما یک کودک چهار ساله به راحتی به اینترنت و این فضا دسترسی دارد.

وی گفت: برای فرزندانمان که گواهینامه ندارند متورسیکلت نخریم کسانی که هم میخواهند از آن استفاده کنند ابتدا باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید و حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

خدایی ادامه داد: بیمه شخص ثالث برای هر نوع وسیله نقلیه لازم است، زیرا هنگام تصادف راننده خاطی یک شاکی خصوصی و یک شاکی دولتی دارد که حتی بدون داشتن گواهینامه بیمه دیه را پرداخت میکند استفاده از کلاه ایمنی و بیمه را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار