غدیر تا کربلا بر روی صحنه می رود.

واقعه غدیر تا کربلا در همدان بازسازی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، از تولد فرزند کعبه تا اسارت خانواده امام حسین(ع) در نمایش غدیر تا کربلا بازسازی شده است.

نمایش غدیر تا کربلا به کارگردانی محمد جواد کبودراهنگی تا 18 مهر در تالار قران همدان به روی صحنه می رود.

این نمایش که بازسازی واقعه غدیر تا کربلا است هر روز ساعت 10 صبح برای دانش  آموزان مدارس و ساعت 4 بعد از ظهربرای دیدن عموم به صورت رایگان بر روی صحنه می رود .

کارگردان این نمایش به خبرنگار ما گفت:در این نمایش 60 بازیگر ودانش آموز نقش آفرینی می کنند و این نمایش به همت گروه نمایشی بوعلی سینا ومعاونت فرهنگی و هنری شهرداری وواحد بسیج سپاه انصار الحسین برای اولین بار در فضای بسته اجرا می شود.

 محمد جواد کبودراهنگی افزود: در این نمایش چند تابلو در خصوص تولد حضرت علی (ع) در کعبه، غدیر و هجرت پیامبر و فتح مکه به نمایش گذاشته می شود و همچنین مرثیه ای در خصوص عاشورا و حضرت علی اصغر و زینب کبری (س) به اجرا در می آید .

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان هم گفت: غدیر آغاز یک تاریخ، هویت و فرهنگ و آغازی برای دین مسلمانان است و این ثمره و عصاره نبوت باید به نسل‌های بعد و فرزاندانمان منتقل شود لذا این نمایش با همین هدف بازسازی شده است.

سعید خوشبخت با بیان اینکه ما معتقدیم واقعه کربلا در امتداد واقعه غدیر است افزود: در این نمایش خطبه پیامبر اجرا می شود تا مردم از نزدیک فضای ترسیم شده غدیر را ببینند.

وی ادامه داد: در حاشیه این آیین نمایش عروسکی غدیر ویژه کودکان 5 تا 8 سال، غرفه و نمایشگاه های هوش و خلاقیت، نمایشگاه کتاب های قرآنی ، غرفه بهداشت با همکاری سمن های سلامت نیز برگزار می شود.

خوشبخت همچنین از اجرای نمایش غدیر ویژه کودکان خبر داد و افزود: همزمان نمایشی برای کودکان 5 تا 8 سال به کارگردانی مریم خانی به روی صحنه در تالار قرآن می رود.

انتهای پیام/ا

نمایش غدیر تا کربلا بازسازی و به روی صحنه می رود

برچسب ها: نمایش ، کربلا ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.