گوگل اعلام کرده است نسخه جدید مرورگر اینترنتی این شرکت، گوگل کروم از نسخه‌های قبلی اندروید پشتیبانی نمی‌کند و به زودی بر روی 32 میلیون دستگاه اندرویدی غیرفعال می‌شود.

گوگل کروم بر روی 32 میلیون دستگاه اندرویدی غیرفعال خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل در ماه‌های اخیر زحمات زیادی برای مرورگر محبوب خود، گوگل کروم کشیده و به تازگی طراحی آن را عوض کرده است تا تمام استفاده کنندگان از آن خشنود باشند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که چیزی حدود 32 میلیون دستگاه اندرویدی دیگر با مرورگر موبایلی گوگل کروم کار نخواهند کرد. بر اساس گزارش XDA، خبرهای جدید از کمپانی گوگل نشان می‌دهند که حداقل سطح API برای پشتیبانی از اپلیکیشن موبایلی مرورگر گوگل کروم از 4.1 به 4.4 ارتقا خواهد یافت. این یعنی افرادی که سیستم عامل گوشی‌شان اندروید Jelly Bean باشد، دیگر قادر نخواهند بود محبوبترین مرورگر موبایل در جهان را با بیش از یک میلیارد بار نصب شدن روی دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنند.

بر اساس جدیدترین ارقام توزیع سیستم عامل اندروید، اندروید Jelly Bean از نسخه 4.1 تا 4.3 هنوز روی 3.2 درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب است. با وجود حدود یک میلیارد گوشی هوشمند و تبلتی که از سیستم عامل منبع باز (Open Source) گوگل استفاده می‌کنند، نزدیک 32 میلیون دستگاه تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت. هنوز مشخص نیست که این تغییر چه زمانی اتفاق خواهد افتاد اما جای تعجب ندارد که بسیاری از صاحبان دستگاه‌های دارای اندروید قدیمی به عوض کردن گوشی‌های خود با اندروید نسخه بالاتر رو آورند.

گفتنی است، اندروید 4.1 Jelly Bean در تاریخ 10 جولای 2012 به صورت عمومی منتشر شد. اولین نسخه ثابت مرورگر موبایل گوگل کروم برای اندروید هم در تاریخ 27 جولای همان سال منتشر شد.


بیشتر بخوانید: مرورگر گوگل شکل جدیدی به خود می‌گیرد +عکس


انتهای پیام/

مرورگر گوگل روی 32 میلیون دستگاه اندرویدی غیرفعال خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار