رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی فارس/ متهم به جرم دارو دستگیر شده استنماینده دادستان فارس در نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی فارس با اشاره به دستگیری متهم اصلی احتکار دارو، گفت: اقلام احتکار شده توسط متهم ۴۱ میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ،  نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران اقتصادی در استان فارس به صورت علنی آغاز شد.

کوروش زارعی نماینده دادستان فارس در ابتدای جلسه در خصوص اتهامات متهم گفت: متهم اصلی پرونده احتکار دارو در استان یک نفر است و با پیگیری های قانونی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستگیر شده است.

 وی اضافه کرد: این شخص، اقلام زیادی از مایحتاج عمومی مردم و قشر آسیب پذیر از قبیل دارو و ۱۳ هزار قوطی شیرخشک در انبارها را به صورت غیرقانونی و غیر بهداشتی نگه می‌داشته است.

 کوروش زارعی با بیان اینکه اقلام احتکاری، دارو‌های مورد نیاز ۱۳ داروخانه را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه تامین می‌کند، تصریح کرد: این اقلام احتکار شده بیش از  ۴۱ میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده است.

زارعی گفت: ۳ انبار کشف شده از متهم مملو از دارو‌هایی بود که به علوم پزشکی معرفی نشده و سلامت جامعه را تهدید می‌کرده است.

وی افزود: فرآورده‌های موجود در این انبار‌ها صلاحیت انتشار در بازار را ندارد چرا که انبارها شرایط و فضای مناسبی برای نگهداری دارو ندارد.

نصیر کاظمی متهم پرونده نیز به دفاع از خود پرداخت و اقدامات خود را احتکار ندانست.

نماینده دادستان فارس اضافه کرد: ارائه لایحه تحکیمی دفاعیه توسط متهم و وکیل وی به مدت ۵ روز است و حکم قطعی به زودی اعلام می‌شود.

گفتنی است، نخستین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان اقتصادی و اختلال گران نظام اقتصادی با ریاست سید محمود ساداتی و مستشاران دادگاه  سید محسن رجایی نیا و علی فرهادی پور به صورت علنی با حضور نماینده دادستان مرکز استان فارس و حضور وکلای مدافع متهم نصیر کاظمی در محل دادگاه انقلاب اسلامی به وقت مقرر برگزار شد.

ابتدا دادگاه با قرائت قرآن و اعلام رسمیت و سپس کیفرخواست توسط نماینده دادستان و همچنین بیان اظهارات نمایندگان سازمان دانشگاه علوم پزشکی استان فارس در مقام شاکی آغاز شد.

انتهای پیام/ن

برگزاری نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.