صد‌ها نفر از تظاهر کنندگان در پاریس از اقدامات کشتی بشردوستانه که جان بسیاری از مهاجران را در سواحل مدیترانه از مرگ نجات داده است حمایت کردند.

تظاهرات در پاریس در حمایت از کشتی امدادرسانی به مهاجرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، صد‌ها نفر از تظاهر کنندگان در پاریس از اقدامات کشتی بشردوستانه که جان بسیاری از مهاجران را در سواحل مدیترانه از مرگ نجات داده است حمایت کردند.

تظاهرکنندگان با پوشیدن لباس نارنجی به رنگ جلیقه نجات از اقدامات گروه‌های امدادرسان به مهاجرانی که با خطرات فراوان خواستار عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا هستند حمایت کردند.

تظاهرکنندگان در میدان جمهوری با حمل پلاکارد‌هایی که بر روی آن نوشته بود" نجات زندگی، وظیفه است نه جنایت"، "کشتی اکواریوس را نجات دهید"و شماری دیگر از شعار‌ها را در حمایت از این کشتی سر دادند.

حامیان امدادگران با تکان دادن پلاکارد‌هایی در حمایت از کشتی اکواریوس در بندرجنوبی مارسیل و شهر شمالی لیلی اجتماع کردند.

در پی اقدام مقامات نیروی دریایی پاناما مبنی بر حذف ثبت نام کشتی عملیاتی اکواریوس، این کشتی از مقامات دولت اروپا خواستار پیدا کردن پرچمی جدید برای خود شد.

این گروه امدادی اعلام کرده‌اند: «بدون پرچم کشتی ناگزیر به توقف در بندر هستیم.»

شمار مهاجرانی که خواستار رسیدن به اروپا از طریق دریای مدیترانه هستند در سال کنونی به شدت کاهش یافته، اما موضوع مهاجرت همچنان به عنوان موضوعی سخت و سیاسی در این قاره وجود دارد.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد، تاکنون یک هزار و ۷۴۱ از مهاجرانی که از طریق دریای مدیترانه قصد عبور به اروپا را داشتند جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

حمایت از کشتی امداد رسان به پناهجویان در راهپیمایی پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار