مقامات عراق از ساخت پالایشگاه نفت در مناطق جنوبی این کشور با کمک مالی ژاپن خبر دادند که عملیات ساخت آن قرار است تا پایان سال کنونی آغاز شود و پیشتر به دلیل اقدامات گروه تروریستی داعش متوقف شده بود.

ژاپن در عراق پالایشگاه نفت می‌سازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری کیودو، مقامات عراق از ساخت پالایشگاه نفت در مناطق جنوبی این کشور با کمک مالی ژاپن خبر دادند.

عملیات ساخت این پالایشگاه که قرار است تا پایان سال کنونی آغاز شود پیشتر به دلیل اقدامات گروه تروریستی داعش متوقف شده بود.

حسام، ولی مدیرعامل شرکت پالایشگاه‌های جنوب با اشاره به عملیات ساخت و ساز سال آینده در عراق گفت: «این شرکت تصمیم دارد تا ماه دسامبر، در شهر جنوبی بصره عملیات ساخت و ساز پالایشگاه را آغاز کند.»

وی با اشاره به تامین اعتبار مالی به ارزش ۴۲ میلیارد ین از سوی ژاپن برای اجرای این طرح، از ارائه کمک‌های مالی بیشتر توکیو تا سقف بیش از ۳۰۰ میلیون ین خبر داد.

ژاپن و عراق در سال ۲۰۱۲ موافقت کردند طرح ساخت پالایشگاه را آغاز کنند، اما عملیات ساخت و ساز به دلیل کنترل مناطق وسیعی از عراق در سال‌های گذشته از سوی تروریست‌های داعش متوقف ماند.

با توجه به تخریب بسیاری از پالایشگاه‌های عراق از سوی گروه تروریستی داعش یا قدیمی بودن آنها، یکی از بزرگترین کشور‌های تولیدکننده نفت در جهان ناگزیر به واردات گازوئیل و دیگر تولیدات نفتی شده است.

حسام، ولی به منظور دیدار با مقامات شرکت‌هایی که خواستار مشارکت در مناقصه ساخت و ساز در عراق هستند، اواخر ماه سپتامبر از توکیو دیدن کرد.

انتهای پیام/

ساخت پالایشگاهی در جنوب عراق با کمک ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار