نماینده پارلمان بلژیک با انتقاد شدید از انفعال کشورهای جهان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خواستار اخراج سفیر این رژیم ار بروکسل شد.

انتقاد شدید نماینده پارلمان بلژیک از دورویی و استانداردهای دوگانه جامعه جهانی در برابر جنایتهای رژیم صهیونیستی+فیلمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نمایندگان بلژیک در پارلمان این کشور به‌شدت از دورویی و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در مقابل خشونت‌های رژیم صهیونیستی  انتقاد کرد.

بر اساس ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، این نماینده  شجاع می‌گوید: سفیر اسرائیل در کشور ما همه کسانی را که در نوار غزه کشته می‌شوند تروریست می‎‌خواند؛ حتی به کودکان و نوزادان کشته‌شده می‌گوید تروریست!

وی با اشاره به احضار سفیر  رژیم صهیونیستی به علت چنین اظهاراتی می‌افزاید: احضار سفیر اسرائیل کار خوبی است، اما کافی نیست به نظر ما باید او را از بلژیک اخراج کرد.

 این نماینده طی سخنانی در جلسه پارلمان بلژیک ضمن اعلام همدردی عمیق خود با درد و رنج این روزهای مردم فلسطین در تشریح شرایط مظلومانه و جنگ نابرابر در نوار غزه با عصبانیت خطاب به نخست‌وزیر این کشور که تنها اقدام او در برابر جنایت‌های تل‌آویو، احضار سفیر رژیم صهیونیستی بوده است می‌گوید: در نوار غزه تک‌تیراندازهای اسرائیل مردم حاضر در تظاهرات مسالمت‌آمیز را با گلوله هدف قرار می‌دهند و استخوانها و بدن‌ها را متلاشی و نابود می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان پارلمان می‌افزاید: همکاران عزیز، ما بار دیگر دورویی جامعه بین‌المللی به‌ویژه اروپا و بلژیک را محکوم می‌کنیم. اگر هر کشور دیگری یک‌چهارم کارهای اسرائیل را انجام داده بود، ما تا الان بارها آن کشور را تحریم کرده بودیم، اما موقعی که نوبت به اسرائیل می‌رسد همه‌جا سکوت حکمفرما و تنها چند بیانیه صادر می شود و هیچ تحریمی اِعمال نمی‌شود.

این نماینده اینگونه رفتارهای کشورهای اروپایی و جامعه جهانی را استفاده از «استانداردهای دوگانه» در برخورد با رژیم صهیونیستی می‌خواند و ادامه می‌دهد: «چرا ما علیه دیگر کشورها مداخله می‌کنیم ولی در برابر اسرائیل هرگز از تحریم استفاده نمی‌کنیم؟ این سوالی است که همه کشورهای جنوب می‌پرسند، چرا این همه ریاکاری؟»

مردم فلسطین از اوخر ماه مارس سال جاری در مرز نوار غزه با سرزمین‎های اشغالی جمعه هر هفته با برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز خواستار لغو محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه هستند و بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود تأکید می‌کنند.

وزارت بهداشت نوار غزه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است از آغاز این تظاهرات مسالمت‌آمیز، نظامیان و تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی تاکنون 197 نفر را به شهادت رسانده و 21600 نفر دیگر را نیز مجروح کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار