ربوده شدن روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی با آغاز تحقیقات ترکیه ابعاد گسترده‌تری یافته و احتمال بروز بحران دیپلماتیک بین آنکارا و ریاض تشدید شده است.

منابع امنیتی ترکیه: چند مقام امنیتی سعودی همزمان با خاشقجی وارد کنسولگری عربستان شده‌اند/مشاور اردوغان: ناپدیدشدن خاشقجی جنایت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع امنیتی در ترکیه اعلام کرد هم زمان با ورود جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی، به کنسولگری عربستان در استانبول، پانزده تبعه سعودی دیگر از جمله چند مسئول امنیتی این رژیم وارد کنسولگری شده بودند.

این منابع افزودند هم زمان با اختفای خاشقجی در ترکیه تعدادی از مسئولان عربستانی با دو هواپیما وارد استانبول شدند.

المیادین نیز به نقل از پلیس ترکیه اعلام کرد خاشقجی وارد کنسولگری عربستان شده، اما دیگر از ساختمان کنسولگری خارج نشده است.

از سوی دیگر، «یاسین اکتای»، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به این ماجرا گفت: آنچه علیه خاشقجی صورت گرفته، جنایت است. اکتای با تأکید بر اینکه دوربین‌ها ورود لحظه این روزنامه‌نگار منتقد رژیم آل سعود را به کنسولگری ضبط کرده‌اند، اما هیچ نشانه‌ای درباره خروج او از این ساختمان وجود ندارد، خواستار مجازات عاملان ناپدید شدن خاشقچی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
بیشک آل سعودیک دروغگوغیرقابل اعتماداست
آخرین اخبار