رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش گفت: امروز اروپا متوجه وابستگی بیش از حد خود به دلار شده است.

تقویت یورو در مقابل دلار برای اروپا اهمیت بسیاری پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان بعد از ظهر امروز (شنبه) در دیدار با ورنر فاسلابند رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش حضور یافت.

فاسلابند در این دیدار گفت: اتحادیه اروپا در وضعیت خاصی قرار دارد. در چنین شرایطی توسعه سیاست دفاعی و امنیتی مستقل از آمریکا برای آنها اهمیت بسیاری دارد و در همین راستا  شاهد تحولات مثبتی در زمینه امنیتی هم بوده ایم.

  رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش، خاطرنشان کرد: 20 سال پیش برای اولین بار در اتحادیه اروپا جلسه دفاعی برگزار کردیم و به دنبال آن در همان مقطع شاهد تحولاتی بودیم. انعقاد قراردادی در همان دوره  ٤،٥ سال به طو انجامید و ما ١٥ سال بعد ر از همان قرارداد استفاده کردیم و امروزه هم ما به افزایش امنیت دفاعی در این اتحادیه امیدواریم.


وی در ادامه گفت: موضوع دیگری که در شرایط فعلی  برای اتحادیه اروپا اهمیت زیادی دارد تقویت ارز یورو است؛ چرا که  امروز متوجه شدیم اروپا برای تجارت تا چه حد به دلار وابسته است.


فاسلابند، با اشاره به اختلافات آمریکا و چین هم  اظهار کرد: به تازگی شاهد اخلافاتی بین پکن و واشنگتن بودیم که بیشتر آن هم مربوط به قضایای اقتصادی است و من معتقدم این وضع تغییر نخواهد کرد.

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان هم در ادامه  اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از اقدامات اروپا در جهت استقلال مالی و امنیتی از ایالات متحده استقبال می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار