یک مقام فرانسوی در کمیسیون اروپا اعلام کرد آمریکا نمی‌تواند از رویکرد زورگویی مشابه با آنچه در توافقنامه نفتا بکار گرفت، در مقابل اروپا استفاده کند.

مقام فرانسوی: آمریکا در مذاکرات تجاری با اروپا نمی‌تواند به قلدری متوسل شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از ژان باپتیست لیموین، نماینده فرانسه در امور خارجه و عضو کمیسیون اروپا اعلام کرد: «اتحادیه اروپا بزرگترین قدرت تجاری در دنیا است، بنابراین نباید نگران باشیم. ما مجبور نیستیم زیر فشار تهدید تن به مذاکره بدهیم.»

لیموین که مسئول مذاکرات تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا نیز است، اعلام کرد کمیسیون اروپا در حال بررسی توافقنامه اخیرا امضاء شده نفتا (پیمان تجارت آزاد آمریکایی شمالی) میان آمریکا، مکزیک و کانادا است، که ادعا می‌شود ممکن است به صادرکنندگان در اروپا آسیب بزند.

مقامات اروپایی هشدار دادند روش اعمال فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تغییر توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی، در مذاکرات تجاری واشنگتن با اتحادیه اروپا کارساز نخواهد بود. از سوی دیگر سیسیلیا مالمستروم، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد «ما در موقعیت متفاوتی نسبت به آنها (کانادا و مکزیک) هستیم. آنها توافقنامه‌ای دارند که آن را به روزرسانی و مدرن سازی می‌کنند این در حالی است که ما چنین توافقی نداریم.»

توافقنامه نفتا که از سوی رئیس جمهور آمریکا با عنوان بدترین توافق در آمریکا یاد می‌شد به تازگی مورد اصلاح از سوی طرفین قرار گرفت. توافق جدید نفتا قرار است تا پایان ماه نوامبر توسط دونالد ترامپ، انریکه پنا نیتو و جاستین ترودو، همتایان مکزیکی و کانادایی او به امضاء برسد. پیشتر واشنگتن بارها مکزیک و کانادا را با تهدید به اخراج از بازار آمریکا، به بازبینی و تغیر پیمان نفتا مجبور کرد.

از زمانیکه دونالد ترامپ در ماه می اقدام به وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا نمود، روابط تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا دچار تنش شدید شد. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در اواخر ماه جولای در دیدار با رئیس جمهور آمریکا روابط تجاری اتحادیه اروپا و واشنگتن و تنش‌های تجاری موجود بین طرفین را مورد بحث قرار داد. پیش از این گفتگوها ترامپ لغو دو جانبه تمامی تعرفه‌ها به منظور حصول تجارت آزاد با اروپا را پیشنهاد داد. روزنامه واشنگتن پست بعدها به نقل از منابع آگاه اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا همچنان به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر نزدیک به 200 میلیارد دلار از خودروهای خارجی در اواخر سال میلادی جاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار