رئیس شورای فدراسیون روسیه از سفر رئیس‌جمهور این کشور به کره جنوبی در سال آینده میلادی خبر داد.

پوتین سال 2019 به کره جنوبی سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت کره جنوبی برای سفر به این کشور را پذیرفته است و سال آینده میلادی راهی این کشور آسیایی خواهد شد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه پس از دیدار از سئول در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، دعوت رئیس جمهور کره جنوبی را پذیرفته و برنامه این سفر برای سال آینده تعیین شد. اکنون زمان این دیدار باید از طریق وزرای خارجه دو طرف مشخص شود.

ماتوینکو همچنین افزود برنامه پوتین برای اواخر سال 2018 بسیار پر است و زودتر از سال 2019 نمی‌تواند به کره جنوبی سفر کند. به گفته این مقام روس آماده سازی مقدمات این سفر زمان بر خواهد بود. وی تاکید کرد پس از آماده سازی مقدمات این سفر و زمان بندی هماهنگ شده آن چنین دیداری به احتمال زیاد در سال آینده صورت خواهد گرفت.

بنا به گفته ماتونیکو، برنامه سفر رئیس جمهور روسیه به کره جنوبی پس از دیدار برنامه ریزی شده کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه در سال میلادی جاری صورت خواهد گرفت. 

او در جریان دیدار خود از کره جنوبی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و نیز قانونگذاران و اعضای جامعه تجاری این کشور دیدار داشت. در این سفر درباره موضوعات گسترده مشترک میان مسکو و سئول بحث شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار