ولادیمیر تیتوف، معاون اول وزیر خارجه روسیه و مارسلینو مدینا، همتای کوبایی وی در دیداری، رویکرد فشار تحریم‌ها و دیکته در روابط بین‌الملل را مورد انتقاد قرار دادند.

وزارت خارجه روسیه: مسکو و هاوانا مخالف رویکرد دیکته در روابط بین‌الملل هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ولادیمیر تیتوف، معاون اول وزیر خارجه روسیه و مارسلینو مدینا، همتای کوبایی وی در دیداری، رویکرد فشار تحریم‌ها و دیکته در روابط بین‌الملل را مورد انتقاد قرار دادند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: (دو طرف) همگرایی رویکردهای دو کشور در رد اصول دیکتاتوروار در ایجاد گفتگوهای بین کشورها و فشار تحریم‌های غیرقانونی را مورد تائید قرار دادند. (طرفین روسی و کوبایی) بر حمایت مشترک از تبعیت از قوانین بین‌المللی و نقش اساسی سازمان ملل در حفظ امنیت و صلح تاکید کردند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف روسی همچنین حمایت بدون قید و شرط از کوبا در پایان دادن فوری به محاصره تجاری، اقتصادی و مالی از سوی آمریکا را اعلام کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه دیپلمات‌های دو طرف فرصت‌های گسترش روابط از جمله برگزاری نشست‌های دو جانبه در سطوح مختلف را به تفضیل مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد روسیه و کوبا به دنبال تقویت مذاکرات سیاسی، همکاریهای اقتصادی و تبادلات فرهنگی و بشردوستانه هستند. بویژه معاونان وزرای خارجه روسیه و کوبا به بحث و گفتگو درباره مقدمات مربوط به نشست آینده کمیسیون بین دولتی روسیه و کوبا در زمینه همکاری های اقتصادی-تجاری و علمی-فنی که قرار است در اواخر ماه اکتبر در هاوانا برگزار شود، پرداختند.

ماه گذشته نیز وزارت امور خارجه کوبا، ادعای شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا را مبنی بر این که روسیه در حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا دست داشته است را بی‌اساس خواند. شبکه ان بی سی نیوز آمریکا گزارش داده بود در تحقیقاتی که درباره مسئله مشکوک مشکلات جسمانی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا و چین صورت می گیرد، روس‌ها اصلی ترین مظنون هستند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار