رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پیوستن ایران به FATF در حقیقت غیر از پله پله راه دادن به آمریکا و پذیرفتن قدرت این کشور و عقب‌نشینی چیز دیگری نخواهد بود.


لفغحمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی CFT در جلسه غیرعلنی فردا صبح مجلس، گفت: اکنون موافقان و مخالفان در سراسر کشور می‌خواهند بدانند، استدلال‌ها درباره این لایحه در مجلس چگونه بیان می‌شود.

وی ادامه داد: به نمایندگان مجلس اعلام شده که فردا پیش از آغاز صحن علنی مجلس، جلسه‌ای برای بررسی CFT با حضور نمایندگانی از دولت، کارشناسان و استادان آن هم به صورت غیرعلنی برگزار شده تا بر روی تمامی مسائل بحث و گفت‌وگو شود، در صورتی که فراکسیون نمایندگان ولایی فردا صبح ساعت یک ربع به 7 تا 8 طی جلسه‌ای می‌خواست درباره CFT جلسه‌ای را برگزار کند اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که به جای برگزاری جلسه‌ای از ساعت 6 تا 8 آن هم به طور غیرعلنی باید نشستی علنی برای افکار عمومی برگزار شود.

نماینده مردم همدان و فامنین اظهار کرد: فردا صبح باید طبق روال همیشه جلسه علنی مجلس ساعت 8 آغاز شود و تمامی مسایلی که قرار بود در آن 2 ساعت به صورت غیرعلنی مطرح شود هم شفاف به صورت مستقیم از رادیو و رسانه‌ها منتشر شود، همه موافقان و مخالفان، نمایندگان دولت، کارشناسان و اساتید نظرات خود را درباره CFT و FATF بیان کنند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: لایحه‌ و دستوری به این مهمی که این روزها بحث‌های بسیاری درباره آن مطرح می‌شود را نباید به صورت غیرعلنی بررسی کرد، این اظهارات تا حدی است که برخی مدعی شد‌ه‌اند در صورت پیوستن به FATF مسائل اقتصادی کشورمان بهبود می‌یابد یا برخی دیگر وجود مشکلات ارزی و افزایش قیمت دلار را ناشی از اجرای تعهدات FATF می‌دانند، تعدادی دیگر حتی تصویب CFT و پیوستن ایران را به FATF نویدبخش آینده‌ای خوب می‌دانند و این موضوع را هم به مردم اعلام می‌کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه در زمان بررسی و تصویب برجام هم همین نویدهای خوش داده می‌شد، افزود: موافقان و مخالفان باید در پیشگاه ملت استدلال‌های قوی و محکم خود را بیان کنند، مجلس باید فردا براساس آئین‌نامه داخلی تعداد موافقان و مخالفان را دو برابر کند تا تعداد بیشتری بتوانند درباره CFT صحبت کرده تا موضوع برای مردم بیشتر تبیین و روشن شود.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: نمایندگان باید کمک کنند تا فردا در جلسه بررسی CFT رأی‌گیری، شفاف انجام شود زیرا درباره موضوع مهمی مانند FATF که برخی سینه سپر کرده و آن را برای کشور عالی می‌دانند یا حتی مخالفان آن باید رأی خود را شفاف اعلام کنند تا براساس همین آراء در خارج از مجلس استدلال‌های لازم انجام شود، اما آیا ما این شفافیت را برای مردم می‌خواهیم؟ اکنون 2 سال از مصوبه مجلس درباره اعلام شفاف حقوق‌های نجومی و مدیران در یک سایت‌ برای اطلاع مردم می‌گذرد اما آیا این اتفاق افتاد؟

وی ادامه داد: این یعنی آنها مردم را محرم خود نمی‌دانند تا حقوق‌هایشان را شفاف بیان کنند، پس چطور می‌گویند باید تمام مسائل اقتصادی‌ کشورمان را شفاف بر روی سایتی قرار دهیم تا شخصی مانند ترامپ و خزانه‌داری آمریکا ببیند. رهبر معظم انقلاب درباره داشتن قانون داخلی مبارزه با تأمین مالی تروریسم تاکید داشته‌اند، اما آیا برای عربستان سعودی عضو این گروه که تمام پول داعش را پرداخت کرده، تاکنون مشکلی پیش آمده است؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: آنها تنها بحث‌شان بر روی جمهوری اسلامی ایران است تا بتوانند فشار بیشتری را به آن وارد کنند، ترامپ می‌خواهد ایران را تجزیه کند حال این موضوع آیا با FATF حل می‌شود؟ در صورتی که با پدربزرگ FATF یعنی برجام هم این موضوع حل نشد. پیوستن ایران به FATF در حقیقت غیر از پله پله راه دادن به آمریکا و پذیرفتن قدرت این کشور و عقب‌نشینی چیز دیگری نخواهد بود، اقتصاد ما باید بر روی پای خود بایستد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: تمامی این مسائل منوط به مدیریت هیئت رئیسه است و براساس آئین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی باید به شکلی جلسه را مدیریت کنند تا مردم در جریان تمامی مسائل قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار