مشاوره‌های تربیتی و فرزندپروری کودکان و مشاوره‌هایی در حوزه مشکلات ارتباطی بچه‌ها در هفته ملی کودک به خانواده‌ها رایگان ارائه می‌شود.

ارایه‌ی مشاوره‌ی رایگان به خانواده‌ها در هفته‌ی ملی کودک

به گزارش  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛فاطمه مهدی‌خانی مسئول غرفه موسسه آوای مهر کودک (مرکز مشاوره تخصصی نهال) همزمان با افتتاح برنامه‌های هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون، به لزوم ارائه مشاوره‌های تخصصی به خانواده‌ها تاکید کرد و گفت که این مرکز خصوصی و تخصصی تا پایان این هفته خدمات رایگان به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

وی افزود:هفته ملی کودک از ۱۴ مهر درحالی در سراسر ایران آغاز شده است که بیش از ۲۰ سازمان و نهاد کشوری در برگزاری برنامه‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی آن مشارکت کرده است.

گروه‌های تخصصی خصوصی و موسسات مردم‌نهاد نیز در این هفته خدمات رایگانی را برای مردم و بچه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

 موسسه آوای مهر کودک در این هفته مشاوره‌های رایگان و کارگاه‌هایی را در زمینه‌هایی مثل خودمراقبتی در قالب بازی و سرگرمی برگزار می‌کند.

مسئول این غرفه می‌گوید که کارشناسان ما بر اساس بازی‌هایی که بچه‌ها انجام می‌دهند با روحیاتشان آشنا می‌شوند و بازخورد آن را به والدین منتقل می‌کنیم یا مشکل و استرس بچه‌ها شناسایی می‌شود.

او از مشکلاتی که کودکان در محیط مدرسه دارند نیز یاد می‌کند و می گوید که یکی از بیشترین مراجعه‌های خانواده‌ها به این موسسه در حوزه تربیت و فرزندپروری است از سوی دیگر با توجه به شروع مدارس، مشکلات بچه‌ها با سیستم آموزشی و یا سبک رفتاری والدین با کودکان مهم‌ترین دغدغه مراجعان است.

او بیان کرد:گاهی مشکل از خود کودکان است و گاهی مشکل از سوی والدین؛ به‌طوریکه گاهی تعصبات بی‌دلیل و سخت‌گیری‌ها مشکل‌آفرین هستند که در این حوزه نیز کارشناسان ما مشاوره های لازم را ارائه می‌دهند.

گفتنی است؛ویژه‌نامه‌های هفته‌ ملی کودک صبح روز ۱۴ مهر در تهران و بسیاری از شهر‌های کشور آغاز شده و اغلب سازمان‌ها و نهاد‌ها در کنار کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوعی به صورت رایگان برگزار می‌کنند.

اکران فیلم و نمایش تئاتر، بازدید از موزه‌ها، ارائه‌ خدمات مشاوره‌ای روان‌پزشکی و اجتماعی کودک، ارائه‌ تخفیف‌ها در برخی خدمات شهری کشور و... از برنامه‌های سراسری و کشوری است که در اغلب شهر‌ها در حال برگزاری است.

نشست‌های تخصصی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌ کودکان و والدین، مسابقات اینترنتی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز از دیگر بخش‌های این برنامه‌ها است.

 ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون همچون سال‌های گذشته در این هفته رایگان خواهد بود و این برنامه‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات ویژه برنامه های هفته ملی کودک

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار