رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد؛

لزوم افزایش سطح ارتباطات بین‌الملل در حوزه دامپزشکی

رفیعی‌پور گفت: افزایش سطح ارتباطات بین‌الملل نظیر تسهیل فرایند واردات و صادرات و راه‌اندازی آزمایشگاه همکاری در منطقه امری ضروری است.

لزوم افزایش سطح ارتباطات بین‌الملل در حوزه دامپزشکیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی در همایش روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: اگر اکنون شاهد اپیدمی بیماری‌های مختلف همچون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور نیستیم، دلیل این امر ناشی از تلاش‌های بی وقفه جامعه دامپزشکی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دامپزشکی در کمیت و کیفیت با تفکر بهداشت محوری انجام می‌شود، افزود: بر این اساس نظارت بر میلیاردها دوز واکسن درو، مواد غذایی و صدها واحد فعال در حوزه دامپزشکی و فرآوردهای‌ خام دامی با این تفکر صورت می‌گیرد.

رفیعی پور ادامه داد: هم اکنون خانواده 37 هزار نفری دامپزشکی در سطح ملی و بین‌المللی لازم است که بر اساس نیازهای روز کشور اقداماتی را انجام دهند.

به گفته وی، تدوین و بازنگری دستورالعمل‌ها در سطح ملی، مدیریت منابع اعتباری، انسانی و امکانات و تجهیزات امری ضروری است.

این مقام مسئول توجه به حوزه بین‌المللی را امری ضروری دانست و افزود: سازمان دامپزشکی با شورای  اقتصاد بین‌المللی دامپزشکی برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.

رفیعی پور در پایان با تأکید بر افزایش سطح ارتباطات بین‌الملل تصریح کرد: بر این اساس به دنبال تسهیل فرایند واردات، صادرات، ترانزیت و همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه همکار هستیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار