نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: شهید موسوی چهره ایرانی یا افغانستانی نیست بلکه یک چهره بین المللی است و استقامت و انسانیت وی استکبار جهانی را به زانو درآورد.

شهید موسوی گردیزی استکبار جهانی را به زانو درآوردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت «شهید سید محمدعلیشاه موسوی» و 36 تن از شهدای گردیز در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین و بسیاری از مهاجرین افغانستانی و دوستداران ایرانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، در تمام دنیا فرزندان و رهروانی دارد که شهید سید محمدعلیشاه موسوی یکی از همین افراد بود. در حقیقت باید گفت که چنین افرادی که تنها توکلشان برخداست، متعلق به مرز خاصی نیستند و در تمام کشورهای آفریقایی، میادین نبرد در یمن، غزه، سوریه، عراق، بحرین، افغانستان، پاکستان در راه خدا مبارزه می‌کنند.

وی افزود: در ایران سال 1360 اتفاقی افتاد که در آن آیت‌الله بهشتی و 72 تن به شهادت رسیدند. امروز نیز می‌توان گفت این 36 شهدای گردیز و شهید موسوی همانند شهدای ایران با خون خود حد استکبار جهانی را رسوا کردند.

شهید موسوی گردیزی استکبار جهانی را به زانو درآورد

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کریم آیینه تمام نمای هر انسانی بر اساس اعمال و عملکرد وی است. به طور مثال قرآن می‌گوید از منویات و منش شخصیتی مانند شهید موسوی باید پیروی کرد چراکه چنین افرادی به درجه رفیعی دست یافته‌اند که بدون حساب و کتاب به بهشت می‌روند. قرآن کریم یک آیینه برای دیدن چهره شهیدان است.

وی تصریح کرد: شهید موسوی چهره ایرانی یا افغانستانی نیست بلکه یک چهره بین المللی است و هرکس که داستان زندگی این سید بزرگوار را بشنود، در هر کجای دنیا و با هر دین و آیینی که باشد تحت تاثیر استقامت و انسانیت وی قرار می‌گیرد. چراکه شهید موسوی هیچگاه به خاطر منافع شخصی و دنیوی دست از اهدافش که همان دادرسی به مستضعفان عالم بود، نکشید.

نماینده ولی فقیه در قزوین تاکید کرد: دکتر موسوی بهترین امکانات را در ایران رها کرد و به افغانستان رفت چراکه در فکر مردمش بود. وی اهل یقین بود و به گفته خودش زمانیکه در زندان گونتانامو بود روزهایش را با عبادت و اقامه نماز سپری می‌کرد.

وی در مورد مقایسه شهید موسوی و شهید چمران نیز گفت: این مقایسه بسیار زیباست، چراکه شهید موسوی همانند شهید چمران تمام جهان اسلام را منطقه مبارزاتی خود می‌دانست و دشمن را بسیار خوب می‌شناخت.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: آمریکایی‌ها از همان ابتدا می‌دانستند که شهید موسوی بیگناه است و در نهایت بدون داشتن هیچ اتهامی وی را از رندان آزاد کردند. تنها گناه شهید موسوی دین‌مداری و نفوذ او در دل اهل ایمان بود و همین سبب شده بود تا تحمل وی برای کفار سنگین تمام شود.

وی در پایان گفت: تشییع جنازه باشکوه شهید موسوی در گردیز نشان داد که او توانسته بود در شهر زادگاهش که بیشتر اهالی آنان اهل سنت بودند، میان همه مسلمانان وحدت وصف ناشدنی برقرار کند و آن را با شهادتش محکم‌تر کند.

شهید موسوی گردیزی استکبار جهانی را به زانو درآورد

همچنین در این دیدار «سید مجتبی موسوی گردیزی» فرزند شهید دکتر موسوی در خصوص پدرش گفت: پس از شهادت پدرم زمانیکه برای برگزاری مراسم تشییع وارد شهر گردیز شدیم، پرچم‌های سیاه بر بام تمام خانه‌ها برافراشته شده بود و همه شهر در ماتم از دست دادن شهید موسوی بودند.

وی افزود: با وجود آنکه شهادت پدرم یکی از افتخارات زندگی او به شمار می‌آید اما فقدان او ضایعه‌ای بسیار جانگداز برای خانواده ما بود.

فرزند شهید موسوی خاطرنشان کرد: برای پدرم شهادت بالاترین پاداشی بود که می‌توانست از معبودش دریافت کند و بدون شک مرگ برایش ستمی بزرگ بود. چراکه او تمام عمرش را در راه جهاد سپری کرده بود.

وی با اشاره به آنکه 12 هزار نفر در مراسم تشییع شهید موسوی شرکت کرده بودند، گفت: در شهری که شیعیان اقلیت نشین هستند، حضور چنین افراد زیادی در مراسم تشییع تنها این پیام را می‌رساند که شهید موسوی نماد وحدت میان شیعیان و اهل سنت بود و در نهایت نیز با شهادت پاداش خود را دریافت کرد.

شهید موسوی گردیزی استکبار جهانی را به زانو درآورد

در ادامه مراسم نیز «محمد سرور رجایی» نویسنده و فعال فرهنگی افغانستان و یکی از دوستان شهید موسوی در خصوص ابعاد شخصیتی وی گفت: هر زمان که شخصیتی از میان ما می‌رود حسرت می‌خورم چراکه هم او را از دست داده‌ایم و هم بخشی از خاطرات زندگی و مبارزاتی خود را می‌برد. این در مورد شهید موسوی نیز صدق می‌کند.

وی افزود: در این سال‌ها ما هیچگاه شهید موسوی را نشناخته‌ایم و باید او را بشناسیم. چراکه وی شخصیتی جامع بود و ویژگی‌های خاصش زبانزد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید دکتر موسوی همواره به فکر آگاهی بخشی به مردمش بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. او با صلابتی که داشت شکنجه‌گران آمریکایی زندان گونتانامو را به ستوه آورده بود. او مردی بود که 6 ماه در جبهه‌های ایران می‌جنگید و 6 ماه در افغانستان جهاد می‌کرد.

رجایی با بیان اینکه شناخت شهید موسوی وظیفه هر مسلمانی است گفت: او را در زندان آمریکایی‌ها بایکوت کردند و هیچکس حق نداشت با او حرف بزند. اما شهید موسوی دست از مبارزه برنداشت و اهداف و تفکر انقلابی خود را به دنیا صادر کرد.

وی ادامه داد: شهید موسوی همواره می‌گفت بسیاری از آرزوهای من در ماه مرداد اتفاق افتاده است و در همین ماه نیز سرانجام به شهادت رسید. با وجود اینهمه صلابت، گذشت و فداکاری، اگر وی به درجه شهادت نمی‌رسید حیف بود چراکه پاداشش جز این نبود.

به نوشته فارس، در ادامه مراسم نیز چند تن از دوستان، افراد و نزدیکان شهید موسوی به خاطره‌گویی در مورد وی پرداختند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.