رئیس جمهور وقت روسیه در زمان دانشجویی خود در اتاقی بسیار ساده و معمولی درس می‌خواند و زندگی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته کانال تلویزیونی روسیه اتاقی را نشان داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه در زمان دانشجویی برای افسری سازمان امنیتی «کاگ ب» در آن زندگی می کرد.

کانال تلویزیونی «ستاره» به مناسبت 80 سالگی دانشگاه افسری سازمان «کاگ ب» اتاق هایی را که محل زندگی دانشجویان این دانشگاه در آن زندگی می کردند به نمایش گذاشت.

مجری تلویزیونی اتاقی را نشان داد که «پلاتوف» به مدت یکسال در آن زندگی می کرد و درس می خواند. به منظور محرمانه بودن کار در این زمان دانشجویان از نامه های مستعار برخوردار بودند و «پلاتوف» نام مستعار پوتین بود. این اتاق بسیار ساده و مخصوص دو دانشجو است. شماره اتاق در فیلم نشان داده نمی شود چون باید بعنوان یک راز برای دانشجویان باقی بماند.

ولادیمیر پوتین پس از اتمام دانشگاه افسری از سال 1985 تا 1990 در سری ترین بخش «کاگ ب» فعالیت داشت. «کاگ ب» یک نام کلی برای فعالیت سرویس های اطلاعاتی، پلیس مخفی و آژانس های جاسوسی که مخفف کمیته امنیت دولتی اتحاد جماهیر شوروری بود. پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 این سازمان جای خود را به اف اس ب سرویس ضد جاسوسی روسیه داد.

انتهای پیام/

اتاق ساده پوتین در زمان دانشجویی

برچسب ها: پوتین ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.