رامسر از دیروز تاکنون به اندازه ۴ سال استان یزد باران به خود دید.

رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۲۶۳ میلی متر باران در برخی مناطق رامسر ثبت شد که به اندازه بارش‌ های ۴ ساله استان یزد است.
وی با بیان اینکه این بارش‌ ها در کمتر از ۱۷ ساعت رخ داد، افزود: قلل مرتفع استان نیز با بارش برف سفید پوش شد.
مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: اگرچه هشدار‌های لازم در خصوص بارش‌ های سیلابی و آبگرفتگی معابر پیشتر اعلام شده بود و آمادگی کامل در سطح استان وجود داشت، اما حجم بارش‌ ها کم سابقه بود.
وی افزود: فعالیت سامانه بارشی همراه با صاعقه و بارش تگرگ از عصر دیروز در مازندران آغاز شد و به سرعت همه مناطق استان را در برگرفت.

رضوی گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش باران در رامسر، نوشهر و گلوگاه به ترتیب ۲۶۳، ۲۰۱ و ۱۳۹ میلی متر ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه با خروج سامانه بارشی امشب از استان، آسمان فردا نیمه ابری و دوشنبه و سه شنبه صاف پیش بینی می‌ شود، افزود: دمای هوای مازندران امروز شنبه ۱۴ مهر ماه ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

رضوی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در مازندران با صاعقه و بارش تگرگ در اکثر مناطق همراه بود افزود: بیشترین سرعت وزش باد در آمل و دشت ناز حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

انتهای پیام/ م

بارش ۲۷۵ میلی متری باران در رامسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.