استاندار هرمزگان از واگذاری ۳۰ طرح عمرانی نیمه تمام و در حال بهره برداری دولتی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: بر اساس بودجه امسال باید ۳۰ طرح عمرانی نیمه تمام و در حال بهره برداری دولتی به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شود.
فریدون همتی افزود: تمامی دستگاه‌ها باید از طریق رسانه‌ها طرح‌های خود و همچنین مشوق‌های در نظر گرفته شده برای واگذاری را به متقاضیان معرفی کنند.
وی به معاونت عمرانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دستور داد به سرعت و در هفته آینده، سهم هر یک از دستگاه‌ها از طرح‌های قابل واگذاری را مشخص و اعلام کنند.
استاندار هرمزگان افزود: دستگاه‌های نظارتی استان هم بر اجرای واگذاری‌ها نظارت کنند و دستگاه‌های کم کار در این خصوص به تخلفات اداری معرفی شوند.
همتی با تاکید بر نقش آفرینی بیشتر بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان در عرصه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در استان گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ای برای ساخت ۴۰ مدرسه با مشارکت صنایع بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان تنظیم و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به آن‌ها ابلاغ شود تا این مدارس با کمک این بنگاه‌ها در هرمزگان ساخته شوند.
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم گفت: ۴۲ میلیارد تومان برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در استان اختصاص یافته که برای ۵۸ طرح در زمینه‌های آب، راه روستایی، ساخت فرهنگسرا و کتابخانه‌های عمومی هزینه می‌شود.
صالح دریانورد افزود: بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان ۱ درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی بصورت متمرکز در کارگروه پژوهش استان هزینه می‌شود.
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به در پیش بودن تنظیم بودجه سال آینده کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید از هم اکنون طرح‌های خود را اعلام کنند تا در تنظیم بودجه لحاظ شود.
وی پیگیری و تلاش بیشتر مدیران استان در رفع مشکلات مردم و اجرای طرح‌های عمرانی را خواستار شد.
مهران جلایی مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز گفت: طبق قانون دستگاه‌های اجرائی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک‌درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را صرف تولید برنامه برای فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کنند که هنوز این موضوع محقق نشده است.
انتهای پیام/ز


واگذاری ۳۰ طرح نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.