معاون قرآن وزیر ارشاد گفت: حذف موازی کاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های تابع وزارتخانه در دستور کار است و راهکار‌های علمی و موثری برای حذف موازی کاری بین دستگاه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

حذف موازی کاری اولویت باشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، اولین اختتامیه مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن وزیر ارشاد، علی اکبر کریمی و سیدمهدی مقدسی نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد.

معاون قرآن وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه در گفت و گویی و در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش مسابقات قرآن در ترویج فرهنگ قرآن گفت: هر مسابقه بزرگی را به مثابه جشنواره‌ای عظیم قرآنی می‌دانم. به این معنا که وقتی مسابقه بزرگی در یک بازه زمانی گسترده در سطح ملی رقم می‌خورد زمینه راهبری، ساماندهی فعالیت‌های گوناگون در رشته‌های مختلف را سبب می‌شود.

فقهی زاده ادامه داد: شناساندن چهره‌های قرانی برتر به جوانان از اقدامات شاخص برگزاری جلسات قرآنی است. آشنایی جوانان و نوجوانان با چهره‌های برتر زمینه رشد خلاقیت‌های بالقوه‌ای که در نوجوانان و جوانان دختر و پسر وجود دارد را ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر از این منظر نگاه کنیم مسابقات قرآن در عمل می‌تواند جایگاه و پایگاه مهمی برای توسعه و بسط فعالیت‌ها و هنر‌های قرآنی باشد که در این حوزه اوقاف و امور خیریه و وزارت ارشاد در معاونت قرآن و عترت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب موفقیت‌های چشمگیری را داشته باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤال هماهنگی بین دستگاه‌ها جهت ایجاد و ساماندهی برنامه‌های قرآنی اظهار کرد: حذف موازی کاری‌ها یک اولویت کاری است که وزارت فرهنگ و ارشاد در جلسات گوناگون با مسئولان و سازمان‌های تابع وزارتخانه تاکید دارند که تمام معاونت با هم گفتگو کنند و راهکار‌های علمی و موثری را برای حذف موازی کاری در نظر گرفته و بر تقویت همدلی‌ها و هم افزایی تمرکز کنند.

فقهی زاده با بیان اینکه خودم شاهد بودم در دولت دوازدهم در معاونت‌های وزارتخانه حذف موازی کاری در حال رقم خوردن است تصریح کرد: ما این حذف موازی کاری را در معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف مشترکا در اسفند سال گذشته در قالب طرح ملی حافظان برگزار کردیم. در این دوره از آزمون ۲۴۱ هزار حافظ در بخش‌های مختلف از بیش از ۴۰۰ شهر و شهرستان شرکت کردند.

وی در پایان در پاسخ به فعالیت‌های معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از اجرای نخستین جشنواره ملی و سراسری «حکمت و نیایش» در سال جاری خبر داد و افزود: منبع این جشنواره از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار می‌شود.

جشنواره ملی و بین المللی به سبک گذشته در سال جاری برگزار می‌شود. تا پایان سال بیش از ۱۰ جشنواره ملی و بین المللی آیات در رشته‌های گوناگون فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. امید است در استان مرکزی نیز یکی از جشنواره‌ها اجرایی شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.