بارش های رگباری باران که از بعدازظهر امروز در مازندران آغاز شده است تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بارش های رگباری از بعدازظهر امروز در همه شهرهای استان بخصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات با شدت بیشتری شروع شد و این ناپایداری جوی به گفته کارشناسان هواشناسی استان تا عصر فردا ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران تا کنون در شهرهای رامسر ، تنکابن ، عباس آباد ، جویبار و بهشهر سبب جاری شدن رواناب در خیابان ها و معابر عمومی شده است .

احمدی گفت: در روستای بالادست و کوهستانی این پنج شهر که شدت بارندگی زیاد بود، خوشبختانه به منازل مسکونی و باغات تاکنون خسارت وارد نشده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود : این ناپایداری جوی و  خطر جاری شدن سیلاب ، روان آب و آبگرفتگی معابر تا عصر فردا وجوددارد و برشدت بارندگی های سیل آسا از امشب افزوده می شود .

وی به شهروندان توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی و مدیریت استان توجه جدی داشته باشند و ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه در صورت جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

احمدی از آماده باش کامل نیروهای امدادی ، خدمات رسان شامل هلال احمر ، راهداری ، شهرداری ، شرکت آب منطقه ای و توزیع برق غرب و مرکز استان ، اداره کل منابع طبیعی و شرکت پخش فراورده های نفتی و شرکت غله ، بخشداری ها و دهیاری ها خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : شرکت پخش فراورده های نفتی  مبنی بر آمادگی و ذخیره سازی مواد نفتی ، بنزین ، گازوئیل و نفت و توزیع نفت سفید در مناطق کوهستانی و بالا دست در آماده باش قرار دارند.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای مازندران نیز برای پیشگیری از سیلاب لایروبی انهار و رودخانه های شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده است .

احمدی از شهرداری ها خواست تا نسبت به کنترل و استحکام  تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در سطح جاده ها ، هرس درختان کنار تیره برق هادر پیاده روها و کنترل وضعیت درختان کهنسال اقدام کنند.

وی گفت: شهروندان از پارک کردن خودرو ها در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درحال ساخت خودداری کنند.
 
انتهای پیام / آ

هشدار مدیریت بحران مازندران  به  ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه مازندران 

برچسب ها: حوادث ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار