گردهمایی حمایت از حقوق حیوانات در شهرستان گناوه

به مناسبت روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات و جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان گردهمایی با حضور دوستداران محیط زیست در روستای شول گناوه برگزار شد.

گردهمایی حمایت از حقوق حیوانات در شهرستان گناوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جمعی از دوستداران محیط زیست به مناسبت روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات و همچنین حمایت از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان وحشی دور هم جمع شده و راهکار‌های حفاظت از محیط زیست را بررسی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه و دیلم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: ما نسبت به نسل‌های آینده وظیفه داریم از کوهستان‌ها , پرندگان و حیوانات وحشی موجود در کو‌ه ها محافظت کنیم و این موجودات را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

محمد تولیده گفت: بعضی از گونه‌های جانوری منطقه‌های ما به شدت در حال انقراض هستند و علت این مسئله وجود شکارچیان غیر قانونی و شکار‌های بی رویه توسط این شکارچیان است.

وی گفت: کوهستان‌های تحت حفاظت محیط زیست خیلی گسترده است و با چهار یا پنج نفر نیروی یگان حفاطت قابل کنترل نیست، پس با حمایت و همکاری شما مردم روستا و روستا‌های اطراف که نزدیک به کوه هستید می‌توان از گونه‌های جانوری محافظت کرد.

وی ادامه داد: محیط زیست و مردم باید باهم اتحاد داشته باشند تا بتوانیم محیط زیست خود را نگهداری کنیم. حفاظت از کو‌ه‌ها، پرندگان و حیوانات در آن جزء با مشارکت شما مردم عزیز مقدور نمی‌باشد. ریختن زباله یکی از مهمترین مسئله در آلوده کردن محیط زیست جانوران هست که سالانه تعداد زیادی از گونه‌های مختلف جانوری را تلف میکند.

محمد تولیده گفت: یکی از راهکار‌هایی که ما به دولت پیشنهاد داده ایم، ایجاد مناطق شکار ممنونع در کوهستان‌های روستا‌های شول، سیاهمکان و بعضی نقاط دیگر است که اگر به تصویب برسد می‌تواند زیستگاه خوبی برای حیوانات و پرندگان وحشی باشد و از انقراض گونه‌های اصیل این حیوانات در کو‌ه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/م

برگزاری گردهمایی روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.