فردی که در فضای مجازی اقدام به برداشت غير مجاز از حساب بانکی مدير شركت خود کرده بود ازسوی ماموران پليس فتای استان شناسايی و دستگير شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان  بيان داشت : به دنبال شكايت يكي از شهروندان مبني بر برداشت مبلغ 40 ميليون ريال از حساب به نحوي كه مالباخته هيچ گونه اطلاعي از نحوه برداشت اين مبلغ ندارد، رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با ثبت اظهارات شاكي و بررسي حساب بانكي مشخص شد برداشت از حساب به روش خريد اينترنتي توسط حسابدار شركت وي صورت گرفته که با انجام تحقيقات تخصصي و هماهنگى با مقام قضائی متهم دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم در فرصت مناسبي کارت عابر بانک كارفرماي خود را برداشته و با در اختيار داشتن رمز اول کارت، رمز اينترنتي آن را فعال و اقدام به خريد اينترنتي می کرده است.

سرهنگ مرتضوي در پايان توصيه كرد: امروزه قفل ها و گاوصندوق هاي غول پيكر جاي خود را به رمزها داده اند، اين رمزها همان گونه كه بسيار ساده قابل استفاده مي باشند مي توانند خطرناك و مشكل ساز شوند به گونه اي كه تنها با افشا شدن يك رمز موجودي حساب فردي به طور كامل برداشت مي شود.

وي از شهروندان خواست ، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و كانال رسمي پليس فتا در پيام‌رسان‌هاي داخلي با آي دي cyberpolice با ما در‌ ميان بگذارند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.