فرمانده نظامیان آمریکایی در خاورمیانه اعلام کرد ایران در صورت حمله احتمالی به مراکز تروریست‌ها در سوریه، می‌تواند از خط تماس اضطراری بین واشنگتن و مسکو استفاده کند.

فرمانده آمریکایی: ایران می‌تواند از خط تماس روسیه و آمریکا استفاده کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، جوزف ووتل، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه، گفت ایران می‌تواند از خط تلفن هشدار میان روسیه و آمریکا در سوریه استفاده کند.

به نوشته اسپوتنیک، علی‌رغم اینکه ایران  حمله موشکی اخیر خود در سوریه را بدون هشدار انجام داد،  آمریکا از ایران خواسته است در صورت حمله احتمالی به سوریه از خط تلفن هشدار بین آمریکا و روسیه استفاده کند.

جوزف ووتل در این‌باره تصریح کرد: «ما در حال حاضر یک کانال ارتباطی حرفه‌ای بسیار مطلوب با روس‌ها داریم که موجب شده است تا امنیت نیروهایمان هنگام عملیات در این آسمان بسیار پیچیده (سوریه) حفظ شود، بنابراین فکر می‌کنم ایرانی‌ها هم می‌توانند از این خط ارتباطی استفاده کنند».

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دوشنبه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان تروریستی مسئول جنایت تروریستی اهواز، در شرق فرات در کشور سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین خبر داد. در این حمله موشکی تمام اهداف موردنظر نابود شد و شمار زیادی از عناصر تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌های تکفیری در سوریه، پاسخی به حمله تروریستی اهواز بود. در حمله تروریستی روز شنبه (۳۱ شهریور) به رژه نظامی در اهواز  ده‌ها غیرنظامی و نظامی ایرانی شهید و زخمی شدند. مقامات ارشد نظامی و سیاسی ایران اعلام کردند که به‌ سرعت انتقام خون شهروندان ایرانی را از عوامل تروریستی خواهند گرفت.

پیش از این یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ضمن ابراز ناراحتی از اینکه ایران پیش از حمله موشکی  به نیروهای آمریکایی در سوریه هشدار نداده است، اذعان کرد موشک‌هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  به مقر تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه شلیک کرد، در 3 مایلی نیروهای آمریکایی فرود آمده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
شما امریکایها به قول خودتون در سه مایلی گروه تروریستی داعش چه کار می کنید.
غیر از اینه که انها را از لحاظ لجستیکی و اهداف و اموزش تغذیه می کنید.
ونزدیکی شما با انها فقط به خاطر حفاظت از این گروه تروریستی مباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
اره .... ،خط ارتباط مستقیم بین ایران وامریکا،قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه داعش، !!! تا بلافاصله داعشی هارو از کپه مرگشون بیدارکنین که: بجنبین جل وپلاستونو جمع کنین که تا یکساعت دیگه ایران میخواد مقرتونو شخم بزنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
مااحتیاج بوکیل ووصی نیستیم برای حمله بدشمنانمان، به دوستان دشمنانمان خبرنمیدهیم تاآنان راقبل ازحمله هلیبردکنندوازمنطقه خارج کنند!!!!کورخوندید.
آخرین اخبار