مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها گفت: کشور ما با فرهنگ اسلامی گسترش دهنده صلح و دوستی در جهان است و با برگزاری کنگره سلامت برای صلح فرهنگ، صلح طلبی و دوستی مان را نشان می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ایمانیه مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها و رئیس کنگره بین المللی سلامت در صلح در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در منطقه‌ای پر از جنگ و آسیب هستیم، اظهار کرد: از جمله آثاری که جنگ‌ها برای مراکز خدمات درمانی دارد دسترسی مردم به خدمات درمانی قطع می‌شود، سوء تغذیه، آلودگی و تخریب محیط زیست، آلودگی آب آشامیدنی، آلودگی هوا، آثار روحی و روانی، خشونت و همچنین مشکلات برای خانواده‌ها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: کشور ما با فرهنگ اسلامی گسترش دهنده محبت، صلح و صفا و دوستی در جهان است و داشتن این فرهنگ در مقابل مشکلات منطقه نیاز به برگزاری همایشی بود تا عمق فرهنگ، صلح طلبی و دوستی مان را نشان دهیم و از طرفی جنایت‌هایی که دشمنان مرتکب می‌شوند را افشاگری کنیم.

بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست خبری کنگره بین المللی سلامت برای صلح گفت: اگر به انسانیت برگردیم متوجه می‌شویم که بسیاری از مشکلات ناشی از بی توجهی به دین و انسانیت است.

وی ادامه داد: دین چیزی جز انسان دوستی و نوع دوستی ندارد و کسانی که مانع از انسان دوستی شده و مشکلاتی را در جهان رقم زده اند اخلاق اجتماعی را زیر پا گذاشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این که این کنگره پیام آور صلح و دوستی است، افزود: خشونت سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این کنگره پیام می‌دهد که ایران کشوری صلح دوست است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه شیراز شهر علم و ادب است، اظهار امیدواری کرد: موزه یا دهکده صلح و دوستی در شیراز راه اندازی شود.

انتهای پیام/ن

کنگره بین المللی سلامت برای صلح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.