استاندار خراسان رضوی :

همه انبار‌ها باید به سرعت ثبت شود

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش مفید بنکداری در حوزه عرضه، تولید و توزیع گفت: باید همه انبار‌ها به سرعت ثبت شود و اگر نشوند ظن به احتکار است و با آن برخورد می‌شود.

همه انبار‌ها باید به سرعت ثبت شود

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: پس از مهلت دو هفته‌ای اگر انباری ثبت نشده در سامانه شناسایی شود در زمره احتکار محاسبه شده و برخورد می‌شود.

رشیدیان افزود: ثبت انبار‌ها روند مطلوبی ندارد و تا کنون از حدود ۵۰ هزار انبار برآوردی ۳۱ هزار مورد آن ثبت شده است که باید بدان سرعت داد.

استاندار خرسان رضوی ادامه داد: هر انباری که مرحله ثبت فیزیکی آن انجام شد، مرحله دوم ثبت کالایی را طی می‌کند و با این اقدام جریان کالایی و بنکداری روند قانونی و شفافی خواهد داشت.

رشیدیان در ادامه با اشاره به تحریم‌ها گفت: در شرایطی که کشور ما درگیر یک تنش و جنگ اقتصادی است شاید ماموریت اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار مهمتر است. سال قبل شاید همه تمرکز روی کالا بود، اما الان باید این کمیسیون تمرکز خود را بر روی ارز و به موازات آن کالا در دو حوزه قاچاق و احتکار افزایش دهد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بحث ارز باید به سیاست‌های ابلاغی دولت در این حوزه هم به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و موضع تسهیل در ورود ارز به کشور و ساماندهی مسیر‌های ورود ارز به داخل کشور اعم از صرافی‌ها و بانک‌ها ومراکز جذب سرمایه گذاری خارجی تسهیل شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید از شوک‌هایی که می‌تواند موجب بهم ریختگی اقتصاد شرایط مردم می‌شود به شدت پرهیز کرده و سعی کنیم در تصمیم گیری‌ها به آثار این تصمیمات هم در بلندمدت و میان و کوتاه مدت توجه کرده و ابعاد وجوانب مختلف امر را بسنجیم تا تصمیمات ما مشکلی بویژه در این شرایط حساس برای مردم ایجاد نکند.
 

تلاش می‌کنیم مشکلات رانندگان کامیون حل شود

رشیدیان در ادامه این جلسه به صورت ویژه از رانندگان نفتکش‌ها که با وجود مشکلات خود و مسائلی که در برخی مسیر‌های ترددی به سایر استان‌ها داشتند ونیروی انتظامی و سپاه برای تامین امنیت آنان به منظور تامین سوخت مورد نیاز استان بویژه در ایام پیک مسافری قدردانی کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با همراهی این بخش‌ها امروز به ذخیره مطمئنی از سوخت در استان رسیده ایم و تلاش می‌شود با پیگیری‌ها و مکاتباتی که صورت گرفته مشکلات رانندگان نیز حل شود و در این رابطه برای تامین و انتقال لاستیک مورد نیاز آن انجام شده و برخی مسائل دیگر آنان از جمله کارت بازرگانی  هم دنبال می‌شود.

وی در ادامه در موضوع عرضه سوخت به کامیون‌ها و مدیریت شرایط برای جلوگیری از قاچاق سوخت در مرز بویژه دوغارون هم گفت: باید طی نشستی با اتحادیه جایگاه داران، کامیونداران و نیز دستگاه‌های ذی ربط برای این منظور بویژه نحوه عرضه سوخت به کامیون‌ها و جوانب امر بررسی و سپس در این رابطه تصمیم گیری شود.

انتهای پیام//ف. ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.