مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: ایجاد تعاونی‌های منابع طبیعی می‌تواند زمینه ساز اتفاق‌های بسیار موثری در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،علی جعفری؛ مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت:یکهزار و ۳۶۶ تعاونی در حوزه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور فعالیت می‌کنند از این تعداد حدود ۳۲۴ تعاونی در ارتباط موثر با سازمان جنگل‌ها هستند و فعالیت‌های اجرایی را با مشارکت این تعداد تعاونی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ماده ۲۹ قانون احکام برنامه ششم توسعه اشاره مستقیم به واگذاری فعالیت‌ها و امور به تعاونی‌ها با تشخیص سازمان‌های تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری دارد.

جعفری اضافه کرد: تعاونی‌ها یک جایگاه قانونی برای مشارکت عمومی است و ایجاد آن‌ها با توجه به بررسی‌ها و مطالعات ماه‌های گذشته در حوزه منابع طبیعی برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رسیدن به یک مشارکت قدرتمند ضروری است.

جعفری گفت: ایجاد تعاونی‌های منابع طبیعی بهترین بستر برای تعریف مشارکت است ودو سازمان مرکزی تعاونی روستایی و سازمان جنگل‌ها و مراتع باید برای اجرای این تفاهم نامه گام‌های موثری بردارند.

مدیرکل دفتر جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: توانمندسازی تعاونی‌ها یک موضوع مهم است و هدف فقط تشکیل یک تعاونی صرف و غیرفعال بودن آن نیست بلکه باید برای ایجاد تعاونی‌های منابع طبیعی برنامه ریزی داشته باشیم.

فریبرز غیبی افزود: حمایت از فعالان تعاونی‌های منابع طبیعی باید در دستور کار قرار گیرد و ابتدا باید تعاونی‌های فعال و غیر فعال شناسایی شده و تعاونی‌های غیر فعال دوباره احیا شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های منابع طبیعی را باید به تعاونی‌ها ارجاع دهیم تا توانمند و پویا باشند، زیرا اگر تعاونی‌ها درآمدزا نباشد، غیر فعال خواهند شد.

انتهای پیام / ن

فعالیت منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.