اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا مدیریت ایستگاه فضایی بین المللی را به آژانس فضایی اروپا واگذار کرد.

واگذاری ایستگاه فضایی بین المللی به آژانس فضایی اروپا توسط ناسابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ناسا مدیریت ایستگاه فضایی بین المللی را به آژانس فضایی اروپا واگذار کرد.

بر این اساس، اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) روز چهارشنبه مدیریت ایستگاه فضایی بین المللی را به آژانس فضایی اروپا واگذار کرد. درو فیوستل، مدیر پیشین ایستگاه فضایی بین المللی در هنگام واگذاری جایگاه خود به الکساندر گِرست، مدیر جدید ایستگاه، نوعی سنگ به نام "اَنورسوسایت فنوکریست" را به وی هدیه داد. این سنگ متعلق به کوه اربوس در قطب جنوب است.

فیوستل در مراسم واگذاری جایگاهش به فرمانده جدید ایستگاه بین المللی فضایی گفت: "من به این وسیله هدایت ایستگاه فضایی بین المللی را به آلکس گرست از آژانس فضایی اروپا واگذار می کنم."

گرست گفت: "من هم بدین وسیله فرماندهی مأموریت اکتشافی 57 ایستگاه فضایی بین المللی را می پذیرم. از همه کسانی که در مرکز کنترل حضور دارند تشکر می کنم."

گرست به مناسبت پست جدیدش ضمن اشاره به ایستگاه فضایی "میر" که از سال 1986 تا سال 2001 عملیاتی بود، گفت بشر طی سی سال گذشته همواره در فضا حضور داشته است.

فیوستل قرار است روز پنجشنبه، چهارم اکتبر به همراه ریکی آرنولد همکارش در ناسا و اولگ آرتمیوف از اعضای آژانس فضایی روسیه به زمین بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار