مشاور امنیت ملی ترامپ امروز در نشست خبری کاخ سفید با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، تلاش کرد خروج آمریکا از پیمان مودت را توجیه کند.

یاوه‌گویی بولتون علیه ایران برای توجیه خروج آمریکا از پیمان مودتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری کاخ سفید با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان تلاش کرد خروج آمریکا از پیمان 63 ساله مودت میان دو کشور را توجیه کند.

بولتون مدعی شد ایران رژیمی سرکش است که سال‌هاست برای منطقه خاورمیانه تهدید محسوب می شود. مشاور امنیت ملی ترامپ در تلاشی مذبوحانه برای توجیه خروج آمریکا از پیمان مودت مدعی شد ایران به صورت نظام مند سیاست خصمانه ای را علیه آمریکا دنبال می کند.

بولتون در حالی در ادامه فرافکنی های گستاخانه مقامات واشنگتن، ایران را به اتخاذ اقدامات خصمانه نظام مند علیه آمریکا متهم می کند که مردم ایران همدستی آمریکا با صدام، دیکتاتور معدوم عراق در جریان 8 سال جنگ تحمیلی و به خاک و خون کشیدن هزاران تن از هموطنانمان را فراموش نکرده اند. مشاور امنیت ملی ترامپ که از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین است (گروهکی که ایرانی‌ها از هر قشر و جناح سیاسی، اعضای آن ا منفورترین دشمنان این مرز و بوم می دانند) و با تطمیع مالی این سرکردگان آن، پای ثابت گردهمایی های این گروهک تروریستی است، همچنین مدعی شد آمریکا با مردم ایران خصومتی ندارد. 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز در اعتراض به رأی دیوان بین‌المللی دادگستری علیه این کشور در مناقشه با ایران، اعلام کرد از پیمان مودت مصوب سال 1955 میان تهران و واشنگتن خارج می شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری موسوم به دادگاه لاهه امروز آمریکا را به رفع محدودیت‌های بشردوستانه و هوانوردی علیه ایران و پرهیز از انجام اقدامات تشدیدکننده مناقشه ملزم کرد. رئیس دادگاه لاهه با بیان اینکه «تحریم‌های آمریکا بر واردات به ایران تاثیر گذاشته و مانع تعامل بسیاری از بانک‌ها با این کشور شده است»، تصریح کرد: معتقدیم محدود شدن واردات نیاز‌های انسانی و دارو به ایران، تاثیر منفی بسیار گسترده‌ای بر زندگی ایرانی‌ها داشته است. معتقدیم تضمین‌های آمریکا برای از بین بردن نگرانی‌های مربوط به پیامد‌های منفی انسانی بر مردم ایران کافی نیست.

در حالی که آمریکا در اعتراض به این حکم دادگاه که واشنگتن را به لغو تحریم ها علیه بخش هوانوردی و دارو -که به طور مستقیم با جان مردم ایران ارتباط دارد- ملزم کرده است، از پیمان مودت خارج شد، بولتون در اظهاراتی مضحک و نخ نما مدعی شد: نزاع ما هرگز با مردم ایران نبوده است!

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دادگاه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
چرا خودتو مسخره کردی افتادی با این ترامپ نادان بیمار؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
بی شرمی و بی حیایی یانکی های امریکایی حد و حدودی نداره . متقلب تر و ریاکارتر از اینها در جهان وجود نخواهد داشت شما که مدافع مردم ایرانید چرا قطعات هواپیما رو تحریم می کنید چرا دارو و کالای پزشکی از مردم ایران دریغ می کنید چرا در اولین روز دولت ترامپ مردم ایران در ردیف تروریست ها قرار دادید و ممنوع ورود کردید در صورتی که تروریست تر از شما مقامات امریکا وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
واقعا جنایتکار هستند خداوند نابودشون کنه که حتی به بیماران هم رحم نمی کنند لعنت خداوند بر این جنایتکاران
آخرین اخبار